logo F1online.sk

Max by vyhral bez ohľadu na stratégiu, hovorí Horner

Max Verstappen
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík9. 5. 2023

Čo mohol Sergio Pérez urobiť v Miami lepšie? Sám priznal, že si miestami nebol istý, či má tlačiť alebo bude rozumnejšie šetriť pneumatiky. Aj keď, teoreticky, mohol odviesť lepšiu prácu, výsledok by to nijako nezmenilo, tvrdí šéf Red Bullu Christian Horner.

Pirelli nám do Miami opäť pripravilo čierno-biele stratégie s jedinou zastávkou v boxoch. Stratégovia jednotlivých tímov nemajú v poslednom období veľa práce, keď ich jedinou úlohou je rozhodnúť, či bude výhodnejšie zvoliť stratégiu „medium-hard“ alebo „hard-medium“. Tú diktovalo v podstate postavenie na štarte.

Pre Maxa Verstappena štartujúceho z deviateho miesta bolo logické začať na tvrdých pneumatikách, aj keď podľa simulácií tímu viedla najrýchlejšia cesta – rozdiel bol asi tri sekundy – do cieľa skrz stratégiu „medium-hard“. Maxovi sa však podarilo rýchlo prepracovať dopredu a potom nasadil tempo, na ktoré Pérez jednoducho nemal odpoveď.

„Myslím si, že aj s opačnou stratégiou by to dnes dopadlo veľmi podobne,“ povedal na margo výkonu Maxa Verstappena v Miami jeho šéf Christian Horner. „Po kvalifikácii bol sklamaný zo seba a zo svojej chyby, ktorú nemal šancu napraviť.“

„Do pretekov však išiel so sebadôverou a chcel to skúsiť trochu inak. Samozrejme, že sme o stratégií diskutovali, v priebehu noci sme vyhodnocovali všetky čísla a zvážili všetky pre a proti.“

„Max to so svojimi inžiniermi chcel vyskúšať na tvrdých pneumatikách a ja som im to s radosťou schválil so slovami, že ak to chcú takto, potom v poriadku,“ dodal Horner.

Mohol Sergio Pérez v Miami urobiť niečo, aby to Verstappenovi aspoň sťažil? Asi len jazdiť rýchlejšie. Ani Horner nevidí iné cesty, ktorými sa mohol Mexičan vydať a preto bude, podľa jeho názoru, spokojný aj s druhým miestom.

„Nemyslím si, že bude príliš sklamaný. Stále si odtiaľto odnáša osemnásť bodov a podľa mňa by dnes Maxa nedokázal poraziť nikto,“ prehlásil Horner.

„V prvých desiatich kolách Checo manažoval tempo a znervózňoval ho stav pravej prednej pneumatiky. Videli sme, ako sa pneumatiky na ostatných monopostoch začali drobiť. Podľa mňa si pri práci s pravou prednou gumou počínal dobre. Po týchto desiatich kolách na to začal skutočne tlačiť a zvyšovať náskok.“

„Pri spätnom pohľade možno mohol v prvom stinte viac tlačiť, pretože stredne tvrdé pneumatiky sa nakoniec ukázali ako veľmi dobré, čo ukázal aj Fernando Alonso,“ dodal Horner.

Súvisiace články