Russell si pochvaľuje manéver na Strolla, ktorý vraj nehral podľa pravidiel
George Russell nám v nedeľu pripomenul, že aj počas výjazdu bezpečnostného vozidla je možné predbiehať. Nie však priamo na trati, ale v nájazde do boxov. Britský jazdec v súboji s Lanceom Strollom šikovne využil pravidlá, ktorých sa vraj Kanaďan odmietal držať.
Po nehode Nycka de Vriesa na trať vyšlo bezpečnostné vozidlo. Všetky tímy si uvedomili, že majú obrovskú šancu prezuť pneumatiky zo štartu oveľa výhodnejšie ako pod zelenými vlajkami. Aston Martin tak povolal do boxov oboch svojich jazdcov, ale musel vyriešiť jeden problém. Lance Stroll bol veľmi blízko za Fernandom Alonsom, čo by znamenalo, že v boxoch by stratil viac času ako konkurencia.
Boxový múrik preto prišiel s riešením. Inžinier Strollovi prikázal, aby spomalil a vytvoril si za Alonsom dostatočný odstup. Zvyšok poľa by automaticky musel spomaliť tiež a keďže Kanaďan by pred svojou garážou nemusel čakať, neprišiel by o žiadne pozície. Taká bola teória.
Prax však vyzerala inak a už na vjazde do pitlane sa pred neho dostal George Russell. “Podarilo sa mi ho predbehnúť cestou do boxov. To, čo on spravil, je podľa mňa proti pravidlám,” uviedol na margo súboja.
Britovi sa nepáčilo, že Stroll nešiel tak rýchlo, ako mu povoľovali pravidlá. Tie navyše jazdcom zakazujú ísť zbytočne pomaly. “Bolo to trochu pochybné, preto som cítil veľké zadosťučinenie, že som sa dostal pred neho. Chlapci zvládli dobrú zastávku v boxoch.”
Russell však získanú výhodu premárnil hneď po tom, čo Bernd Mayländer opustil trať. “Som zo seba trochu sklamaný. Vyštartoval som naozaj dobre a bol som v dobrej pozícii. Počas zastávky som sa zas šikovne dostal pred Strolla, no a potom na reštarte som to dobabral,” kajal sa pilot Mercedesu.
“Počas nasledujúcich 90 sekúnd to šlo dolu vodou a strácal som pozície. Bránil som sa pred Lanceom, až som takmer zozadu vletel do Fernanda. Bol som široký, zašpinil som si pneumatiky. V konečnom dôsledku to je aj dôvod, prečo sa predo mňa dostali Lance a Lewis,” vysvetľuje.
“Od toho momentu sme šli za sebou ako v zástupe. Neviem, čo sa dialo vzadu, ale mal som pocit, že sa vôbec nepredbieha,” poznamenal Russell a mal pravdu. V druhej polovici pretekov sme videli veľmi málo predbiehacích manévrov.
Russellovi sa napokon podarilo získať extra bod, keď sa dve kolá pred koncom zastavil u svojich mechanikov po novú mäkkú zmes. Verstappenov najlepší čas prekonal o takmer deväť desatín.
“Extra bod určite beriem, ale príležitosť získať ho sme dostali z jediného dôvodu; boli sme v zlej pozícii,” zhodnotil nakoniec. “Či skončíme na štvrtom alebo na ôsmom mieste, aj tak je to ďaleko od prvej a druhej priečky. Čaká nás veľa práce.”
Prepis z vysielačky medzi Lanceom Strollom a jeho inžinierom Benom Michellom:
Inžinier: “Safety car, safety car. Zapni prepínač na chladenie, drž si kladnú deltu.”
Inžinier: “Potrebujeme si spraviť miesto, Lance, potrebujeme si nechať odstup.”
Stroll: “OK, povedz mi kde. Povedz mi, akú mám mať deltu.”
Inžinier: “Spravíme dvojzastávku.”
Stroll: “Len mi povedz, koľko času potrebujete.”
Inžinier: “OK, Lance, dvojzastávka. Fernando je pred tebou o jednu sekundu.”
Inžinier: “Nezabudni na obmedzovač, Lance. Zapni prepínač na štart. Box, box.”
George Russell v tejto chvíli varoval tím, že Stroll ho zbytočne brzdí. Na vjazde do boxov ho teda predbehol. Vo vysielačke si manéver pochvaľoval, no Strollovi sa to nepáčilo.
Inžinier (keď Stroll opúšťal mechanikov): “Pretekáme proti Russellovi. Pretekáš. Zapni prepínač na preteky. Bojuj s Russellom.”
Inžinier: “OK, vyjdi z boxov. Ocon stráca dve sekundy, Russell má náskok 1,9 sekundy.”
Inžinier: “Safety car.”
Stroll: “Russell prekročil čiaru naľavo, keď vchádzal. Bol v pomalom pruhu.”
Inžinier: “Nemáme povolené nechávať si odstup na trati, Lance.”
Stroll: “To som nerobil.”
Stroll: “Presne tak, takže hlavu dole.”