logo F1online.sk

Red Bull je s DRS príliš rýchly, hovorí Wolff. Len DRS mu získava dve desatiny na kolo

Max Verstappen s DRS
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala3. 4. 2023

Po pretekoch v Austrálii v Mercedese netušia, či sa majú smiať, alebo by mali smútiť. Lewis Hamilton síce obsadil vynikajúce druhé miesto, no George Russell šachovnicovú vlajku nevidel. Zároveň platí, že strieborné šípy síce mali oveľa lepšie tempo ako na predchádzajúcich veľkých cenách, no na Red Bull stále nemali nárok.

Lewis Hamilton si vydláždil cestu na pódium, Georgea Russella zas zradila technika. Kormidelník Mercedesu Toto Wolff mal zmiešané pocity. “Tieto preteky boli dobrou šou. S našou rýchlosťou sme boli spokojní, v Melbourne sme spravili krok vpred. Za Verstappenom boli všetci v podstate rovnako rýchli. My sme však tento víkend zlepšili naše kvalifikačné aj pretekové tempo.”

“Vyťažili sme maximum z toho, čo sme mali k dispozícii. Teraz musíme začať skúmať dáta a ďalej sa učiť o našom aute. Pomôže nám to pri vývoji balíčkov vylepšení, ktoré budú kľúčom k tomu, aby sme častejšie potrápili lídrov,” hodnotí nedeľu u protinožcov 51-ročný Rakúšan podotýkajúc: “Škoda Georgea, pretože s jeho stratégiou sme mohli byť vpredu, ale tak to už raz chodí.”

Mercedesy v nedeľu vyštartovali ukážkovo a zdalo sa, že s dvoma želiezkami v ohni by na Maxa Verstappena mohli niečo vymyslieť. “Mali sme vynikajúci štart, ale Maxa Verstappena sme nemohli udržať za sebou. Najmä nie, keď Red Bull otvorí zadné krídlo. Ich auto je vtedy skrátka prirýchle.”

Reportér Ted Kravitz zo Sky Sports sa bol pozhovárať s inžiniermi z konkurenčných tímov, ktorí mu prezradili, že Red Bull má mimoriadne efektívne riešenie DRS. Poznáme dokonca aj konkrétne hodnoty.

Na štyroch DRS zónach v Albert Parku mali červení býci 2-3 desatiny sekundy navrch len vďaka štrbine v zadnom krídle! Čo to presne znamená? Keď v jednom kole otvorí zadné krídlo Red Bull a v tom istom kole aj ktorýkoľvek iný súper, tak monopost RB19 ukrojí zo svojho času aspoň o dve desatiny viac ako Aston Martin AMR23, Mercedes W14, Ferrari SF-23 či ďalší… Jeden má pocit, akoby mal Red Bull k dispozícii dvojité DRS.

Ktovie, či by Russell proti Verstappenovi niečo zmohol. To sa už nedozvieme. “S Georgeom to bolo veľmi nešťastné. Z prvého miesta mal skvelý pitstop a prezul na tvrdú zmes. Toto bolo jednoznačne správne rozhodnutie, bol by v podstate na čele. Keď sa objavila červená vlajka, už to také dobré nebolo,” povzdychol si Wolff, podľa ktorého Mercedes chcel rozdeliť svojim jazdcom stratégie a maximalizovať svoje šance. “Bez červenej vlajky mohol azda aj vyhrať, no počas týchto pretekov to nevypálilo v jeho prospech. Avšak, aj tak by sa mohol prebojovať späť dopredu, no mal smolu, že mu zlyhala pohonná jednotka.”

Jedno sa tímu z Brackley nedá uprieť; robí pokroky. Môžeme sa tešiť na to, že Mercedes bude rovnako rýchly aj v Baku? Môžu inžinieri stavať na výkone z Melbourne? “Dúfam, že áno, ale najskôr si musíme premyslieť, prečo sme tento víkend boli takí rýchli.” To je oveľa príjemnejšia úloha ako rozmýšľať, prečo boli takí pomalí.

Toto Wolff sa nakoniec vrátil aj k červeným vlajkám a prerušeniam pretekov. Viacerí jazdci vrátane Georgea Russella za ne skritizovali FIA, no šéf Mercedesu v tom nevidí žiadne veľké pochybenie. Ba práve naopak. Garnitúra okolo Nielsa Witticha konala správne.

“Riaditeľstvo pretekov musí postupovať podľa pravidiel. Pre Alpine je škoda, že rozbili obe svoje autá, hoci boli v dobrej pozícii, ale ak sú pravidlá nejako napísané, riaditeľ pretekov nemá na výber. Je prirodzené, že uplatnenie pravidla vám niekedy pomôže, inokedy uškodí,” pripúšťa istú mieru nevyspytateľnosti Wolff.

Súvisiace články