logo F1online.sk

Horner: Železo musíme kuť, kým je horúce. Ostatné tímy sa začnú doťahovať

Max Verstappen, iskry
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Tomáš Masár
Tomáš Masár25. 3. 2023

Christian Horner sa bezprostredne po skončení pretekov v Saudskej Arábii opätovne vyjadril, že konkurenti sa začnú k Red Bullu približovať. Rakúsky celok si chce preto v úvodných veľkých cenách vybudovať značný náskok, ktorý sa súperom bude doháňať len ťažko.

V Sachíre a rovnako tak aj v Ďžidde Red Bull zaknihoval double. Náskok býkov pred zvyškom štartového poľa bol priepastný a tím z Milton Keynes sa predvádzanými výkonmi začína ponášať na Mercedes zo začiatku turboéry.

Christian Horner však tvrdí, že dominancia Red Bullu nebude trvať večne. Ba čo viac, nazdáva sa, že súperi sa na „malinovkárov“ už čoskoro dotiahnu.

„Sezóna je len na začiatku,“ uviedol Christian Horner v rozhovore pre Sky TV. „Šampionát pozostáva až z 23 pretekov, zatiaľ sme absolvovali len dva v Bahrajne a Džidde. Trate sa od seba veľmi líšia. O týždeň aj niečo je na programe Austrália, som si istý, že sa náš náskok bude zmenšovať. Dúfame však, že z auta dokážeme vydupať ešte viac výkonu.“

„Pravidlá sú stále relatívne nové, sú v platnosti len druhý rok. Očakávam preto, že v priebehu roka sa pole zhustí a rozdiely sa zmenšia. Z tohto dôvodu musíme kuť železo, kým je horúce – pokiaľ máme konkurencieschopné auto. Musíme však na to poriadne tlačiť počas celej sezóny.“

Podľa Hornera je nesmierne dôležité, že Red Bull má v súčasnosti najrýchlejšie auto. Keby tomu tak nebolo, manko na súperov by doťahoval len ťažko. Prečo? Tím z Milton Keynes dostal vlani trest za prekročenie rozpočtového stropu, na základe ktorého môže stráviť v aerodynamickom tuneli o niečo menej času než ostatné celky – čo je v prípade, keď potrebujete pracovať na vývoji monopostu, poriadnou nevýhodou.

„Bolo pre nás nesmierne dôležité, aby sme vstúpili do sezóny konkurencieschopne,“ nechal sa počuť 49-ročný Brit pre Motorsport.com. „Obmedzenie aerodynamického tunela totiž platí od minulého októbra.“

„Nemohli sme si teda dovoliť nenaplniť ambície, keďže v aerodynamickom tuneli môžeme stráviť len obmedzené množstvo času. S týmto handicapom by sme sa z toho totiž nedokázali vyhrabať. Tím odviedol úžasnú prácu a vďaka RB19 sme mali náš najlepší štart do sezóny vôbec.“

„Máme za sebou iba dva preteky, no dvakrát sme dosiahli double a získali len o jeden bod menej, ako bolo možné. O tomto sme ani nesnívali. Tím funguje na veľmi vysokej úrovni v rámci celej organizácie, pretože keď sa činí len jedno oddelenie, tak takýto výsledok určite nedosiahnete.“

„Pričinili sa o to všetci. Či už aerodynamické, dizajnové, motorové, výrobné alebo obchodné oddelenie. To, čo vidíte na trati, zachytáva v skutočnosti len malé percento z toho, kým vlastne sme. Je to akési svedectvo práce, ktorá sa deje v zákulisí,“ dodal Horner.

Súvisiace články