logo F1online.sk

V Haase si pochvaľujú internú dynamiku: Neblokujeme sa a nebojujeme navzájom

Kevin Magnussen
© LAT Images/Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík21. 3. 2023

Angažovanie tandemu Kevin Magnussen – Nico Hülkenberg tímom Haas vyvolávalo určité otázky. V minulosti neboli práve priatelia, ale vo Formule 1 to ani nepotrebujete. Piloti majú ťahať za jeden koniec povrazu a posúvať tím vpred. To sa podľa slov dánskeho pretekára v Džidde aj ukázalo.

Americký tím si v Saudskej Arábii siahol na svoje premiérové body v sezóne. Ako sa ukazuje, štyri až päť tímov má na čele pred ostatnými predsa len určitý náskok. Ostatným teda nezostáva iná možnosť, než sa pobiť o „omrvinky“, ktoré nechali na stole štyri továrenské tímy a Aston Martin.

Bola to práve stajňa zo Silverstone, ktorá konkurencii uvoľnila jedno miesto v najlepšej desiatke, keď sa monopost Lanca Strolla zastavil. Do bodovanej desiatky tak prenikol Júki Cunoda na AlphaTauri, na ktorého si brúsili zuby piloti Haasu. Tí sa však museli najprv rozhodnúť, kto dostane prednosť.

„Máme v Haase zavedenú politiku, podľa ktorej jeden druhého neblokujeme a nebojujeme nevzájom,“ povedal po pretekoch Kevin Magnussen, ktorého cituje portál The Race.

„Tlačíme na to. Môžem tlačiť a snažiť sa udržať ho za sebou, ale nesmiem mu zabuchnúť dvere pred nosom alebo niečo podobné. Skrátka sme ústretoví a snažíme sa uistiť, že pracujeme spoločne pre tím a nie každý sám pre seba,“ dodal dánsky pretekár.

Táto spoločenská etiketa sa prejavila aj v Džidde, kde mal Magnussen na tvrdých pneumatikách v druhom stinte o trochu lepšie tempo a stal sa lídrom Haasu v honbe za umiestnením v najlepšej desiatke.

„Po prvom kole si nechceme navzájom prekážať,“ povedal Magnussen. „Zisťujeme, kto má lepšie tempo. Predbehol ma, ale keďže bola naša rýchlosť rovnaká a môžete využívať DRS, tak v jednom momente musíte rozhodnúť, kto je ten rýchlejší.“

Nakoniec to bol Kevin, ktorý finišoval o šesť sekúnd pred Hülkenbergom, ale čo bolo najdôležitejšie, aj pred jedenástym Júkim Cunodom.

Súvisiace články