logo F1online.sk

Russell o Red Bulle: Taký náskok mal naposledy Mercedes v roku 2014

George Russell
© Jiří Křenek/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala20. 3. 2023

Štvrté miesto je pre Mercedes v súčasnej forme fenomenálny výsledok. George Russell s Lewisom Hamiltonom dokonca porazili oba monoposty Ferrari, čo je veľmi cenný skalp. Russell však odkazuje, že nechce bojovať s talianskou stajňou o odrobinky, ktoré za sebou nechá Red Bull. Chce zápoliť s červenými býkmi, aj keď si uvedomuje, že majú obrovský náskok. V modernej turboére vraj takmer nemá obdoby.

Mercedesy v nedeľu rozdelili stratégie. George Russell stavil na populárnu taktiku so štartom na mediumkách a finále na tvrdej zmesi. Lewis Hamilton štartoval až zo siedmeho miesta, a tak sa pokúsil cez konkurenciu dostať na obrátenej stratégii.

Aj keď s pomocou bezpečnostného vozidla, no vyšlo to. Počas výjazdu safety caru si Mercedesy ušetrili niekoľko sekúnd pri zastávke v boxoch, ktoré nakoniec stačili na preskočenie maranellských koníkov.

Nasledovala povinná jazda — prizerať sa, ako Russella predbieha Max Verstappen — a kratučký súboj s Lewisom Hamiltonom, ktorý sa odohrával primárne vo vysielačkách. “Boli to zaujímavé preteky. Po výjazde safety caru som bol na tvrdej zmesi a Lewis bol na mediumkách, takže spočiatku mal asi lepšiu rýchlosť. Vedel som však, že ku koncu na tom budem lepšie ja,” vysvetľuje svoju nechuť pustiť pred seba sedemnásobného majstra sveta.

V prvom rade však treba povedať, že Russell nešiel naplno. Akonáhle si s inžinierom vyjasnil situáciu a zistil, že Alonso si už päťsekundový trest odpykal, svojmu kolegovi sa dokázal vzdialiť. “Bol okolo toho veľký zmätok. Myslel som si, že Fernando má päťsekundový trest, tak som nechcel, aby sme my dvaja bojovali medzi sebou,” vysvetľuje svoje pomalšie tempo z úvodu druhého stintu.

Interný súboj by v nedeľu nikomu nepomohol. “V tom prípade by sme na Fernanda stratili obaja. Chcel som, aby sme manažovali pneumatiky a udržali sa v potrebnej vzdialenosti. Potom ku koncu by sme sa mohli pustiť do férového súboja.”

“Pravdupovediac som spokojný s tým, že som dorazil do cieľa na štvrtom mieste,” zhodnotil George Russell a poznamenal, že Fernando Alonso si tretie miesto zaslúžil. Tresty považoval za príliš prísne.

Štvrté miesto predstavuje výborný výsledok, no určite nie v porovnaní s úspechmi Mercedesu v hybridnej ére. “V prvom rade musíme sňať klobúk pred tým, čo dokázali v Red Bulle. Pred zvyškom poľa majú najväčší náskok azda od čias Mercedesu v roku 2014. Je to veľmi veľká priepasť. Všetci musíme zabrať a zistiť, ako zmazať toto manko.”

Mercedes živí nádej, ktorá je o čosi väčšia ako u konkurencie: V továrni sa chystá nový monopost. Výkonnostný skok dosiahnutý za jeden týždeň vraj prevyšuje zisky, ktoré našli v zime za jeden mesiac. Stačilo zmeniť pohľad na koncepciu auta a zrazu inžinieri nachádzajú také množstvo výkonu, o akom sa im ani nesnilo.

“Vieme, že počas zimy sme neprijali správne rozhodnutia. Myslím si, že časť chýbajúceho výkonu si prinavrátime rýchlejšie, než je zvykom. Ešte nič nie je stratené,” prebúdza strieborných šípov Russell. “Budeme bojovať zo všetkých síl. Tento rok chceme vyhrávať preteky a chceme sa dostať aj do bojov o titul, no na druhej strane musíme zostať nohami na zemi a koncentrovať sa na seba. Musíme postaviť pevné základy.”

Mercedes v nedeľu dokázal poraziť Ferrari. Bolo to len o šťastí a dobre načasovanom safety care, alebo môžeme hovoriť o lepšej pretekovej rýchlosti? “Tento víkend sa musíme pozrieť na pozitíva. Kvalifikovali sme sa pred Ferrari a pred Astonom. Naše auto toho momentálne nie je celkom schopné,” pripúšťa istý kvalifikačný deficit, no s pretekovou rýchlosťou je spokojný. “Skončili sme pred obomi Ferrari a v pretekoch sme mali lepšiu rýchlosť.”

“Ako som povedal, vieme, že máme v rukáve množstvo výkonu, ktorý príde v blízkej budúcnosti. Z tohto pohľadu to vyzerá dobre, ale naším cieľom nemôže byť Ferrari. Naším cieľom musia byť tituly. My chceme bojovať s Red Bullom, hoci sú o krok pred všetkými ostatnými. Čaká nás práca,” doplnil.

Súvisiace články