logo F1online.sk

Mercedes vyrieši svoje problémy skôr ako Ferrari, myslí si Marko

Helmut Marko
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala19. 3. 2023

Ani Mercedes a ani Ferrari nie sú na tom z hľadiska výkonnosti tak, ako by chceli. A hoci taliansky tím má určite oveľa lepšiu formu ako jeho súper z Brackley a Brixworthu, Helmut Marko mu veľmi neverí. Predpovedá dokonca, že kým Scuderia bude naďalej prešľapovať na mieste, Mercedes si vyhrnie rukávy a vyrieši svoje problémy skôr.

Sezóna 2023 mala byť vyrovnanejšia ako predchádzajúci ročník, no namiesto toho Red Bull našiel niečo extra. Niečo, čo nemá žiaden iný monopost v štartovom poli. Ferrari sa medzičasom vrátilo do starých koľají a Mercedes práve narazil na betónový múr. Chvíľu potrvá, kým sa z neho odlepí.

“My sme si naše domáce úlohy splnili poctivo,” hodnotí Helmut Marko v interview, ktoré pripravil portál racingnews365.com. “Optimalizovali sme veci, ktoré na našom aute pred rokom neboli optimálne. Veľmi nás však prekvapilo, že Ferrari má rovnaké problémy ako vlani, a že problémy Mercedesu sú ešte väčšie.”

Najmä Mercedesu sa v tejto chvíli určite páči myšlienka prestavby celého monopostu, no to podľa športového poradcu Red Bullu nebude možné. I napriek tomu však predpokladá, že Mercedes dokáže predbehnúť Scuderiu.

“Neviem, ako rýchlo dokážu napraviť svoje problémy. Myslím si však, že Mercedes to zvládne rýchlejšie ako Ferrari,” znie verdikt 79-ročného Rakúšana. “Samozrejme, budú to musieť zvládnuť s rozpočtovým stropom. Dôsledkom toho je, že nebudú môcť postaviť B-verziu monopostu.” Toto Wolff cez víkend priznal, že prestavba šasi neprichádza do úvahy najmä z finančných dôvodov. V zákulisí sa však už pracuje na novej karosérii a výsledky majú byť uchvacujúce. Možno Markova predikcia nebude ďaleko od pravdy.

Zatiaľ čo ostatní sa budú snažiť riešiť svoje problémy, Red Bull sa bude voziť ďaleko vpredu a krotiť svojich jazdcov, aby ich náskok až príliš nevystrašil bežného diváka. George Russell dokonca vyhlásil, že Red Bull zatiaľ skrýva svoju reálnu rýchlosť a v skutočnosti dominuje takým spôsobom, že by mohol vyhrať všetkých 23 veľkých cien v sezóne.

Najbližšie k takému úspechu bol McLaren, ktorý v roku 1988 vyhral všetky preteky s výnimkou VC Talianska. “To je výnimočný cieľ, ale nie je realistický. Máme pred sebou aj šprinty, pričom stále nevieme, či sa ich formát nebude upravovať.”

Marko má však poruke aj lepšie dôvody. “Napríklad vlani v Brazílii sme videli, že naše dáta nesedeli s dátami zo simulátora. Nevedeli sme toho spraviť viac, aby sme to napravili. Také veci sa môžu stať,” uvedomuje si zástupca červených býkov. “Alebo ako vlani v Rakúsku, keď Charles Leclerc dokázal pracovať s pneumatikami oveľa lepšie než my.” A nezabudnime na technické problémy či nehody…