logo F1online.sk

Na menej extrémnych tratiach na tom budeme lepšie, sľubuje Sainz

Carlos Sainz
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík15. 3. 2023

Je vlastne až nespravodlivé, že sa sezóna začína v Bahrajne, aspoň tak sa poniektorí tvária. Na prvý pohľad je to ideálny okruh, ktorý preverí všetky aspekty monopostu – v Sachíre sa aj preto testuje –, ale táto trať má mnohé špecifiká. To je zároveň dôvod, prečo sa v Mercedese a Ferrari nádejajú, že v Saudskej Arábii a Austrálii to nemusí dopadnúť tak katastroficky.

Bahrajn je skrátka trať náročná na výjazdy a zadné pneumatiky. K tomu pridajte abrazívny asfalt a dôjde vám, že na tomto okruhu bude najúspešnejší ten, kto dokáže udržať zadné pneumatiky pri živote najdlhšie – Red Bull a Aston Martin touto vlastnosťou disponujú.

Naproti tomu pri pohľade na saudskoarabskú Džiddu vidíme, že tu dominujú rýchle zákruty, veľakrát sa vo vysokej rýchlosti mení smer – dôležité sú predné pneumatiky – a asfalt je úplne hladký. Panujú tu teda odlišné podmienky a aj pilot Ferrari Carlos Sainz dúfa, že jeho monopost sa v Džidde bude cítiť lepšie než v Bahrajne.

„Asfalt v Džidde je veľmi odlišný,“ povedal španielsky pretekár. „Na tejto trati nie ste až tak veľmi limitovaní zadnou časťou monopostu, takže som si celkom istý, že to na ďalších tratiach bude vyzerať inak.“

„Bahrajn je po stránke degradácie najextrémnejšou traťou v kalendári a som si istý, že na ďalších okruhoch na tom budeme lepšie. Pokiaľ však ide o Bahrajn, taká bola naša realita,“ dodal Sainz.

Zaujímavé však je, že po roku sa pri Ferrari opäť bavíme o zadných pneumatikách. Vlani to bol problém, ktorý chceli v Maranelle vyriešiť, ale po Veľkej cene Bahrajnu Carlos zahlásil, že monopost SF-23 „príliš ničí pneumatiky“.

„Je to približne rovnako zlé ako minulý rok. Red Bull a Aston Martin z nejakého dôvodu dokázali nájsť niečo, vďaka čomu je ich degradácia polovičná,“ priznal Sainz.