logo F1online.sk

Hülkenberg nasledoval príklad Ocona a dostal hneď pätnásť sekúnd

Nico Hülkenberg
© Twitter/Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík7. 3. 2023

Tím Haas sme v Bahrajne videli v podstate len v sobotu. V kvalifikácii na seba veľmi pozitívne upozornil Nico Hülkenberg, ktorý sa nakrátko ocitol dokonca na ôsmom mieste. Vo svojom záverečnom pokuse v Q3 však porušil traťové limity a o svoj čas nakoniec prišiel. Nemecký veterán na pravidlo o traťových limitoch narazil ešte neraz aj v nedeľných pretekoch.

Napriek sľubnej kvalifikácii nemal Haas pred pretekmi také veľké oči. Sám Hülkenberg avizoval, že pretekové tempo môže byť problémom. Nakoniec však Hulkove preteky zničila kolízia v prvom kole a porušovanie traťových limitov, ktoré ho odsúdili až na pätnáste miesto.

„Nuž, boli to zložité preteky, zvlášť ich prvá polovica,“ povzdychol si po nedeli Hülkenberg. „Zjavne som mal v prvom kole s niekým nejaký kontakt, čo som si ani nevšimol. Je to trochu frustrujúce a myslím, že mi chýbala nejaká časť predného krídla a tým pádom aj prítlak v prednej časti. Prvá časť pretekov tak bola kvôli tomu veľmi náročná.“

„Snažili sme sa vydržať na trati, ale pneumatiky som ničil takým spôsobom, akoby som do nich rezal. Niekedy v polovici pretekov sme si povedali, že nemá význam takto pokračovať ďalej a rozhodli sa vymeniť predné krídlo,“ dodal Hülkenberg.

Krídlo však nebol jediný problém. Nico postupom pretekov zbieral aj varovania za prekročenie traťových limitov. Po čierno-bielej vlajke nasledovala päťsekundová penalizácia, po ďalšom prekročení desaťsekundová. Hulk tak v nedeľu pozbieral dokopy pätnásť sekúnd, čím napodobnil neboráka nedele Estebana Ocona.

„Bolo to ako blúdiť v začarovanom kruhu, potom veľa modrých vlajok a odvtedy už išlo všetko z kopca. Absolvovali sme však dĺžku celých pretekov, pozbierali dobré informácie a odnášame si to so sebou do ďalšieho priebehu,“ hovorí Hülkenberg.

„Keď mám byť úprimný, prvú polovicu pretekov som len prežíval a výmena predného krídla pre mňa bola veľkou úľavou. Auto sa potom opäť správalo normálne. Medzitým som však stratil toľko času, že bolo ťažké všetko dohnať späť,“ dodal.

Hulk už nevysvetlil, prečo sa tím rozhodol vymeniť predné krídlo až pri druhej zastávke v 27. kole a nie pri prvej v 11. kole. Pri druhej zastávke si okrem výmeny krídla odpykal aj trest, takže miesto bežných 25 sekúnd strávil v boxovej uličke viac ako minútu.

Súvisiace články