logo F1online.skF1online.sk

Pérez sa po pretekoch ponáhľal k inžinierom: O aute Ferrari som sa toho veľa naučil

Sergio Pérez
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala6. 3. 2023

Sergio Pérez dorazil do cieľa s obrovským 27-sekundovým náskokom pred najbližším prenasledovateľom. Počas pretekov však nebol taký osamotený ako Max Verstappen na čele. Mexičan si užil aj súboj s Charlesom Leclercom a počas jazdy za ním sa vraj o monoposte Ferrari SF-23 veľa naučil.

Štart z prvého radu mal Sergiovi Pérezovi umožniť zaútočiť na Maxa Verstappena, no namiesto toho ho predbehol Charles Leclerc. Na prvý pohľad sa zdá, že Scuderii sa podarilo vyladiť problémy so spojkou, ktoré vlani netrápili len ju, ale aj zákaznícke tímy.

Tak či onak, Sergio Pérez sa trinásť kôl musel pozerať na zadné krídlo Charlesa Leclerca. A nebol to stratený čas, tvrdí. “Nie, v skutočnosti som sa veľa naučil o ich aute,” prezradil pilot červených býkov. “Sledoval som, v čom sú slabí, čo sú ich silné stránky, resp. v čom sú silnejší ako my.”

“Takže áno, musím si to v hlave zachovať čerstvé, aby som o tom mohol neskôr porozprávať inžinierom na brífingu,” vyhlásil Mexičan po azda najlepšom možnom štarte do ročníka, minimálne z pohľadu jeho tímu.

Rýchlosť červených býkov bola taká zdrvujúca, že v poslednom stinte dostali príkaz znížiť výkon pohonnej jednotky a jazdiť predpísané časy. Dokonca aj Max Verstappen sa musel podriadiť. Keď chcel pridať, inžinier sa naňho osopil.

Pérez konštatuje, že jeho pretekom zlomilo väz prvé kolo, keď spadol za Leclerca. “Áno, skutočne to bolo tak. V prvom stinte som stratil za Charlesom. Predbehnúť ho bolo neskutočne náročné. Mal nové pneumatiky a v prvom stinte ste mohli vidieť ten rozdiel.”

“Akonáhle som sa mu trochu priblížil a skúšal som útočiť, tak som si začal ničiť pneumatiky. Musel som byť veľmi trpezlivý a presekať si svoju cestu.” Nakoniec sa mu to podarilo. “Keď to vyšlo, darilo sa mi jazdiť rýchle kolá. V druhom stinte som mal pneumatiky v lepšej kondícii ako on a podarilo sa mi dostať dopredu.”

“To už bolo neskoro,” povzdychol si Pérez. “Strávil som tam priveľa kôl, čo ma odsunulo ďaleko za Maxa. Potom sme si už len udržiavali rozostupy. Nemali sme šancu zabojovať o víťazstvo, no v nedeľu to bolo o zlom štarte. Množstvo vecí musíme rozanalyzovať, pokúsiť sa zlepšiť a v priebehu sezóny pracovať na konzistentnosti.”

Športový poradca Red Bullu Helmut Marko pred štartom ročníka vyhlásil, že nový monopost by mal viac vyhovovať obom jazdcom. Sergio Pérez sa teda minimálne v prvých týždňoch nebude môcť vyhovárať na to, že by ho tím nepočúval a nastavenia šil na mieru Verstappenovi.

Po pretekoch v Bahrajne priznáva, že s autom nemá problémy. “V aute sa cítim komfortne, som spokojný. Myslím si, že ešte nás čaká nejaká práca. Obaja však tlačíme na vývoj rovnakým smerom, čo je dobré. A áno, mali sme úžasný štart do sezóny, najlepší vôbec. V porovnaní s minulým rokom je to veľký rozdiel.”

Súvisiace články

Diskusia