Všetko sa veľmi rýchlo môže zvrtnúť, vžíva sa do Wolffovej roly Horner
Christian Horner si v tejto sezóny vyskúša podobnú úlohu, akú mal Toto Wolff v sezónach 2014 až 2020. Aby fanúšikov totálne neznechutil z dominancie svojho tímu, pred médiami musí navodzovať dojem, že jeho tím vlastne nemá taký veľký náskok, aký vidieť na údajoch zo stopiek. Po pretekoch v Bahrajne to šéf Red Bullu nemal jednoduché, ale snaha sa mu uprieť nedá.
Maxovi Verstappenovi sa konečne podarilo ovládnuť Veľkú cenu Bahrajnu. A keď používame slovo ovládnuť, nemyslíme tým len vyhrať. Holanďan si triumf vyjazdil vskutku suverénnym spôsobom a je očividné, že keby chcel, mohol byť ešte oveľa rýchlejší.
Perfektne to dokumentuje napríklad 39. kolo pretekov, teda tesne po jeho druhej zastávke v boxoch. Úradujúci majster sveta bol vpredu úplne osamotený a hoci si chcel ísť svojím tempom, inžinier mu to nedovolil a prikazoval mu držať sa času na úrovni 1:37,0.
Keď Verstappen v nasledujúcom kole zajazdil čas 1:36,446, jeho inžinier Gianpiero Lambiase určite musel na boxovom múriku pokrútiť hlavou. Lídrovi pretekov dal opäť pokyn, aby si na volante sledoval svoje časy. “Prosím ťa, len to sprav, lebo ma to začne nudiť,” ozval sa s učiteľsky prísnym tónom v hlase.
Max Verstappen sa k tomuto momentu vrátil po pretekoch. “Po prvej časti som to už len viezol domov. Hneď po tom úvodnom stinte som mal veľký náskok, a tak som už na to nemusel tlačiť. Zakaždým, keď som chcel zatlačiť, sa môj inžinier naštval. To o nedeli vypovedá dostatočne.”
Verstappen i napriek tomu porazil najbližšieho súpera z radov konkurencie, teda Fernanda Alonsa, o takmer 39 sekúnd. Veľká nadvláda, ktorá môže zo sezóny 2023 spraviť šou jedného muža.
“Toto boli len jedny preteky,” upozorňuje Christian Horner, ktorý v rozhovore pre Sky Sports volil slová veľmi opatrne. Určite netreba predbiehať, hovorí šéf Red Bullu a pomáha si príkladom z uplynulej sezóny. “Veľmi rýchlo sa to môže zmeniť, spomeňme si na minulý rok. Mercedes bol na začiatku ďaleko vzadu a na konci roka už mal auto schopné vyhrať.”
“Ferrari malo v Charlesovom prípade smolu, ale na inom type okruhu, napríklad v Džidde… Skrátka potrebujeme dáta z väčšieho počtu pretekov, zatiaľ sme boli len na jednej trati. Odložme si hodnotenia na neskôr,” žiada 49-ročný Angličan.
Po nedeli má však veľmi dobré pocity. Najmä po vlaňajšku, keď v Bahrajne odstúpili oba monoposty červených býkov. “Bol to skvelý štart, hlavne v porovnaní s minulým rokom, keď sme odtiaľto odchádzali s nulou na konte. Tento rok sme sa sem vrátili a chceli sme s tým niečo spraviť. Spravili sme to najlepšie, ako sa dalo. Mali sme dobrú rýchlosť, spoľahlivosť, zastávky, stratégiu. Boli to dobré prvé preteky.”
Nico Rosberg počas rozhovoru priznal, že ho trochu prekvapila stratégia Red Bullu v druhom stinte. Max Verstappen a Sergio Pérez totiž opätovne obuli mäkkú zmes, čím sa vlastne vyšachovali pred posledným stintom. Keby na trať vyšlo bezpečnostné vozidlo, museli by nasadiť tvrdé alebo stredne tvrdé pneumatiky, zatiaľ čo súperi by pokojne mohli staviť na softy.
“O týchto veciach sa vždy bavíte už pred pretekmi. Naši jazdci boli na mäkkej zmesi celkom spokojní. Darilo sa nám držať sa požadovaných časov a neštartovali sme na tej najčerstvejšej sade, mali sme odloženú ešte lepšiu,” vysvetľuje rozhodnutie boxového múrika Horner. “Povedali sme si teda, poďme opäť na softy a potom to pokryjeme podľa toho, či sa pôjde na tri alebo dva pitstopy.”
“Keď má vaše auto rýchlosť a degradáciu máte pod kontrolou, tak máte k dispozícii rôzne možnosti,” zhrnul najspokojnejší šéf tímu v padoku.