logo F1online.sk

Red Bull vraj našiel riešenie, vďaka ktorému nové auto sadne obom pilotom

Max Verstappen
© Twitter/Red Bull
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík28. 2. 2023

Pierre Gasly, Alex Albon a Sergio Pérez, tí všetci sa v posledných rokoch natrápili so špecifikami monopostov Red Bullu. Tie sedeli Maxovi Verstappenovi, ktorý s nimi dokázal získavať víťazstvá a tituly, kým jeho tímoví kolegovia si išli vlasy vytrhať. Helmut Marko však pred sezónou 2023 hrdo hlási, že tím našiel riešenie, ktoré umožní vyťažiť z monopostu maximum aj druhému pilotovi tímu.

Kým Max Verstappen vlani oslavoval titul s monopostom RB18, ktorý mnohí označili ako dominantný, Sergio Pérez nedokázal prekonať Charlesa Leclerca a vybojovať aspoň celkové druhé miesto. Toto platí pre autá s červenými býkmi na kapote už pár rokov a viedlo to aj k mnohým teóriám, pričom niektoré z nich boli poriadne pritiahnuté za vlasy.

Treba však povedať, že vlani to pre Sergia Péreza vyzeralo nádejne. Z úvodu sezóny sa dokonca v celkovom hodnotení držal pred Verstappenom. Ako však inžinieri odľahčovali auto a posúvali ho dopredu, Mexičan strácal dych a Holanďan naopak nabral obrovskú sebadôveru. Čo sa s tým teda dá robiť?

Poradca Red Bullu Helmut Marko počas bahrajnských predsezónnych testov vyslovil presvedčenie, že s novou RB19 sa už problémy opakovať nebudú. Red Bull vraj našiel riešenie a na okruhu Sachír sa presvedčil o jeho funkčnosti.

„Vlani sa Checovi s naším autom zo začiatku sezóny darilo. Ako sa však ďalej rozvíjalo, bol Max za volantom stále spokojnejší a spokojnejší. Rozdiel je v tom, že Max miluje, keď je auto veľmi silné v prednej časti, kým Checo je trochu iný a má radšej poddajnejší monopost,“ vysvetlil Marko pre Sky Deutschland, na ktorý odkazuje portál Motorsport.com.

„Zdá sa však, že sa nám podarilo nájsť riešenie, ktoré umožní obom pilotom ukázať ich kvality,“ dodal Marko odhodlane.

K celej veci sa počas testov vyjadril aj samotný Sergio Pérez, ktorý otvorene prehlásil, že ani on nemá rád nedotáčavosť. Nedotáčavé auto vraj nikdy nebude rýchle. Určité rozdiely v jazdných štýloch však medzi pilotmi Red Bullu nájdeme, hoci ako povedal už nejeden pretekár, ťažko ich vôbec opísať.

„Myslím si, že sa usilujeme o to isté, obaja chceme v súčasnosti od auta tie isté veci, takže to je dobrý základ,“ povedal o porovnaní spätnej väzby svojej a svojho tímového kolegu Pérez.

„Povedal by som, že existuje len veľmi málo jazdcov, ktorí majú radi nedotáčavosť. Z môjho pohľadu si však Max dokáže lepšie poradiť s menej stabilnou zadnou časťou monopostu než ja. Na konci dňa však obaja chceme auto so silným predkom. Je to len otázka toho, ako veľmi stabilná môže byť zadná časť. Max si dokázal s voľnejšou zadnou časťou poradiť,“ povedal mexický pretekár.

Súvisiace články