logo F1online.sk

Hülkenberg po prvom dni: Ja som skôr pretekár ako testovač

Nico Hülkenberg
© Twitter/Haas
Milan Kubala
Milan Kubala23. 2. 2023

Formulový navrátilec Nico Hülkenberg má za sebou prvú časť svojho predsezónneho testovacieho programu. A hoci hovorí, že testy nie sú jeho najobľúbenejšou fázou sezóny, po prvých hodinách v aute je spokojný.

Nica Hülkenberga čaká kompletná sezóna v F1 prvýkrát od roku 2019. Nemecký pretekár to po takej dlhej prestávke nebude mať jednoduché, ale množstvo skúseností by mu malo pomôcť. A v Haase dúfajú, že stajni pomôže napredovať rýchlejšie ako Mick Schumacher, ktorého určite nemôžeme označiť za “hotového jazdca”.

“Po dlhom zimnom čakaní je super opäť sa posadiť za volant a nahradiť teóriu praxou. Bol to dobrý štart,” pochvaľoval si Nico Hülkenberg vo štvrtok popoludní. “Teraz sa treba o novom aute naučiť čo najviac, takisto o jeho svetlej výške a balanse.”

Návrat neprebehol stopercentne bez problémov. “Podarilo sa nám zajazdiť 51 kôl, teda o čosi menej, než sme očakávali,” pokračoval nemecký rodák, ktorému počas jázd odletela časť predného krídla. “Dobré však je, že môj krk bol v poriadku. Intenzívny tréning z posledných mesiacov sa vyplatil. Na druhej strane treba uznať, že Bahrajn nepatrí medzi fyzicky najnáročnejšie okruhy.”

Porovnávať monoposty VF-22 a VF-23 je pre Hulka náročnejšie, o konkurencieschopnosti v porovnaní so súpermi ani nehovoriac. “Dnes ťažko povedať, čo by toto auto mohlo dokázať, ešte len sme s ním začali pracovať. Zatiaľ všetko prebehlo dobre. Najskôr jazdíte s kadejakými senzormi, aby ste sa naučili viac o aerodynamike a porovnali údaje z veterného tunela s traťou.”

Nico Hülkenberg sa vo štvrtok nevyhol ani obávanému poskakovaniu. Je naň Haas náchylnejší? Ako si to vysvetľujú v tíme? Situácia vraj nie je taká dramatická. “To bolo v čase, keď sme trochu experimentovali so svetlou výškou. Hľadáte balans. Jazdíte čo najnižšie, vtedy je monopost rýchlejší, ale je náchylnejší na poskakovanie. Celkovo mi to však nerobí starosti.”

A čo všetky tie prebrzdenia? “Fúkal celkom silný vietor. Zadný vietor dokáže rýchlo odľahčiť zadnú časť auta a posunie vás ďalej, než by ste si želali. Stalo sa to aj iným monopostom.”

Hulk napokon doplnil: “Ja som skôr pretekár ako testovač, ale aj tak mi táto časť sezóny príde vzrušujúca. Spoznávate nové auto, úzko spolupracujete s inžiniermi na optimalizovaní monopostu a večer vediete dlhé rozhovory v nádeji, že ráno bude auto o čosi rýchlejšie.”

Súvisiace články