logo F1online.skF1online.sk

Leclerc z nových pneumatík vrásky nemá: Nepomôžu nám a ani neuškodia

Charles Leclerc
© Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík23. 2. 2023

Nová sezóna, nové pneumatiky. Toto príslovie platí vo Formule 1 vlastne v každej sezóne. Aj na tento rok si Pirelli pripravilo nové pneumatiky, ktoré sa od svojich predchodcov líšia. Prišli tiež s jednou úplne novou zmesou suchých a úplne novou konštrukciou mokrých pneumatík. Aj v tomto roku tak budú pneumatiky kľúčom k úspechu a uvedomuje si to aj pilot Ferrari Charles Leclerc.

Miesto piatich zmesí C1 až C5 ich budeme mať v tomto roku až šesť – C0 až C5 –, pričom niekdajšia zmes C1 (najtvrdšia) bude po novom C0. Pirelli tak chce uzavrieť medzeru, ktorá bola na tvrdšej škále spektra citeľná.

To však nie je jediná zmena. Taliansky dodávateľ pneumatík pristúpil aj k zmene konštrukcie samotných pneumatík, najmä tých predných, čo malo za cieľ vyriešiť problémy s nedotáčavosťou. Ako pred každou sezónou si tak kladieme otázku, kto sa so zmenami dokáže vysporiadať najlepšie.

„Už sme si ich v minulom roku trochu vyskúšali na posezónnych testoch v Abú Zabí,“ povedal pilot Ferrari Charles Leclerc. „Je cítiť, že predné gumy sú silnejšie, takže to môže mať vplyv na vyváženie.“

„V skutočnosti je však pomerne jednoduché to zatieniť nastavením opačného vyváženia. Nemyslím si teda, že to bude mať veľký vplyv,“ dodal monacký pretekár.

Ferrari by však k pneumatikám nemalo pristupovať len tak ledabolo. V minulom roku sa vyskytlo niekoľko prípadov, keď monopost F1-75 trpel priam katastrofálnou degradáciou. Najviditeľnejšie to bolo na osychajúcej trati v Suzuke, keď porovnanie intermediálok Charlesa Leclerca a Maxa Verstappena ponúklo viac ako veľavravný obraz.

Naproti tomu Monačan pôsobivou jazdou na posledných pretekoch sezóny prešiel cez rozum Sergiovi Pérezovi, keď absolvoval preteky s jednou zastávkou, kým Mexičan zastavil dvakrát a na pilota Ferrari nakoniec nestačil.

„Pokiaľ ide o nás, tak sme v minulom roku netrpeli zakaždým rovnakým problémom s degradáciou pneumatík. Niekedy sa to týkalo predných, inokedy zas zadných,“ vysvetľuje Leclerc.

„Bolo to skôr o manažovaní pneumatík a o tom, ako sme degradáciu predvídali. Pracovali sme na tom naozaj veľa, takže si myslím, že je to lepšie než vlani. Opakujem však, že si nemyslím, že nám zmena pneumatík nejako pomôže alebo uškodí,“ dodal Charles.

Súvisiace články

Diskusia