logo F1online.skF1online.sk

Nenechajte sa zmiasť, toto auto je kompletne prepracované, hlási Cardile

Charles Leclerc
© Twitter/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík15. 2. 2023

Ak by sa kvalita auta merala podľa jeho predstavenia verejnosti, bolo by Ferrari SF-23 jasným kandidátom na titul. Hodinová šou vo Fiorane bola prosto úchvatná, ale to ešte neznamená, že predznamená formu nového monopostu na trati. Kľúčové persóny jeho vývoja však pred štartom nového ročníka hlásia spokojnosť.

Ferrari, podobne ako všetky ostatné tímy, hlási pred novou sezónou vykonanie celého radu úprav na novom monoposte. „Naše auto pre sezónu 2023 je evolúciou toho minuloročného, avšak v skutočnosti bolo kompletne prepracované,“ hlási šéfinžinier Ferrari pre oblasť šasi Enrico Cardile. „Po aerodynamickej stránke sme zvýšili vertikálny prítlak, aby sme tak auto ešte viac prispôsobili novým predpisom a dosiahli požadované charakteristiky vyváženia.“

„Prepracované bolo aj zavesenie s cieľom pomôcť aerodynamike a zvýšiť škálu možných úprav, ktoré môže tím vykonať priamo na trati.“

„K najviditeľnejším zmenám však došlo v oblasti predného zavesenia, kde sme zvolili zmenu na nižšie položenú spojovaciu tyč riadenia. Odlišné je aj predné krídlo, rovnako tak konštrukcia nosa, kým karoséria je extrémnejšou verziou toho, čo sme videli v minulej sezóne,“ opísal Cardile svoje nové „dieťa“.

Vývoj prebehol aj na strane pohonnej jednotky, s ktorou malo Ferrari vlani nemálo problémov. V súčasnosti je vývoj motorov zmrazený. Celkovo však môžete získať nejakú výkonnosť aj prácou na spoľahlivosti (ktorú Ferrari po minulom roku beztak potrebovalo) tým, že vďaka spoľahlivejšiemu motoru ho môžete dlhšie využívať s nastavením na vyšší výkon.

„Vývoj pohonných jednotiek je od minulého roka zmrazený – vrátane kvapalín, olejov, mazív a palív – a jediné povolené úpravy sú v oblasti spoľahlivosti, čo bola naša Achillova päta v minulej sezóne,“ vysvetlil šéf pre motory Enrico Gualtieri.

„Zamerali sme sa na spaľovací motor a elektromotory. Zároveň sme sa snažili zúročiť skúsenosti získané na trati v minulej sezóne a preskúmali spätnú väzbu i indície poukazujúce na slabé stránky použitých motorov. Prehodnotili sme aj naše montážne postupy.“

„Snažili sme sa pochopiť príčiny problémov, s ktorými sme sa stretli na trati, a využili všetky naše dostupné nástroje v snahe pokúsiť sa ich vyriešiť. Zahŕňalo to všetky oblasti, od samotného dizajnu až po vykonané experimenty, s cieľom vyskúšať a otestovať nové riešenia vo veľmi krátkom čase. Práca sa však nikdy nekončí, je založená na neustálom zlepšovaní komponentov v snahe dosiahnuť požadovanú úroveň spoľahlivosti,“ dodal Gualtieri.

Súvisiace články

Diskusia