BMW o návrate do F1 neuvažuje: Formula 1 prišla s niektorými zmenami príliš neskoro
Po avizovanom vstupe Audi a Fordu do Formuly 1 od roku 2026 by si azda každý z nás želal, aby sme obdobne pozitívne správy dostávali na dennodennej báze. Nie každý deň je však nedeľa. Hoci by sme v F1 určite opäť radi uvítali Toyotu či BMW, nateraz sa s príchodom týchto automobiliek nepočíta. V prípade bavorského výrobcu to máme už aj ústne potvrdené.
Pohonné jednotky prejdú od roku 2026 na udržateľné palivo, stanú sa celkovo „udržateľnejšími“ a do roku 2030 uhlíkovo úplne neutrálnymi. Nové motory budú aj naďalej schopné vyprodukovať 1000 koní, avšak elektrický pohon sa bude na celkovom výkone podieľať až spolovice. Formula 1 tak bude „zelenšia“, čo patrične ocenili aj Audi a Ford, ktoré svoj vstup do F1 už medzičasom ohlásili.
BMW, ktoré po roku 2000 spolupracovalo najprv s Williamsom a potom so Sauberom, však kroky svojich konkurentov napodobňovať nemieni – a to preto, že s pokročilými hybridnými systémami má už skúsenosti z iných sérií. Bavorská automobilka tvrdí, že Formula 1 v tomto ohľade neprichádza s ničím novým a zavádza niečo, čo už inde dávno funguje.
„Ak máme byť úprimní, Formula 1 bude od roku 2026 hybridná, no ona už v súčasnosti hybridná je – jej hybridný systém však nemá žiadny význam,“ vyjadril sa tvrdo na adresu kráľovnej motoršportu motoršportový šéf BMW Andreas Roos pre Speedcafe.com. „V roku 2026 prejdú na systém, ktorý už vidíte v autách. Stane sa to však až v roku 2026.“
„BMW je už teraz účastníkom šampionátu IMSA a v budúcom roku aj WEC, kde sa využívajú hybridné systémy, ktoré sa uplatňujú aj na cestách. Dnes sa tak nachádzame v bode, v ktorom bude Formula 1 až o tri roky. Momentálne sa tak nachádzame v situácii, ktorá nám, vo vzťahu k našim cestným autám, dokonalo vyhovuje.“
„Pravdupovediac, Formula 1 prišla so zmenami príliš neskoro na to, aby sme sa vydali týmto smerom. Obdobné to je aj v prípade udržateľného paliva. V súčasnosti sa už používa v pretekoch športových áut, no v F1 bude zavedené až v roku 2026. F1 pre nás momentálne vôbec nie je témou dňa. Neexistuje nič, čo by nás na súčasnej F1 upútalo,“ uzavrel Roos.
- Značky
- BMW