Dvadsať áut je pre šou na trati málo, myslí si Brundle
Zlepšenie šou a väčší počet zaujímavých pretekov, to bola pre Liberty Media v posledných rokoch priam okrídlená veta. Americká spoločnosť urobila všetko, aby zvýšila sledovanosť a zaujímavosť tohto športu na verejnosti, čo sa aj podarilo. Podľa bývalého pilota a dnes experta britskej Sky Martina Brundla však potrebujeme ešte niečo.
Dvadsať áut a desať tímov nestačí, to je správa bývalého pretekára vedeniu športu. Brundle si myslí, že keď už tak veľmi chceme zlepšiť šou, tak zvýšiť počet účastníkov je určite lepšou cestou než zvyšovať počet veľkých cien.
„Zvýšenie počtu tímov je logistická záležitosť a hrá v tom rolu aj finančný aspekt. Chápete, vojdú sa všetci do pit lane, do padoku a na rošt?“ hovorí Brundle pre Sky Sports.
„Koľko áut je ideálne číslo? Osobne si myslím, že 24 by bolo skvelých. V tomto roku budeme mať 29 pretekov, 23 veľkých cien a šesť šprintov s dvadsiatimi autami na rošte. Nemyslím si, že to je dosť pokiaľ ide o šou na trati,“ dodal.
Ten sa pozrel aj na súčasný záujem automobiliek o Formulu 1, ktorý viditeľne rastie. Síce nie všetci prichádzajú s vlastnými továrenskými tímami (ako napríklad Audi), ale aj tak to musí byť pre fanúšikov veselý pohľad. Radosť má aj Brundle.
„Keď sa pozriete na tú záležitosť s Fordom, tak je to tak trochu medzistanica. Je to celkom zaujímavé, svojho času to bolo Infiniti, potom chvíľu Aston Martin, než mali svoj vlastný tím,“ hovorí Brundle.
„Čo je však pre mňa najzaujímavejšie, tak všetci svetoví výrobcovia automobilov sa úplne zameriavajú na elektromobily. Keď sa pozriem na stanovisko Fordu, tak milujú myšlienky ako technológie, udržateľnosť, udržateľné palivá a tiež príležitosť zlákať na seba pozornosť mnohých párov očí – pozrite sa na počet ľudí sledujúcich Formulu 1, ale nesledujúcich ostatné série s batériovým pohonom.“
„Zaujímavé je už len to, že sa chcú pripojiť do Formuly 1, ktorá má svoju silu. Prichádzajú teda s rôznymi spôsobmi, ako sa do športu zapojiť,“ dodal Brundle.
- Značky
- Martin Brundle