Zákaz “párty-režimov” sa odkladá, platiť by mal začať najskôr v Taliansku | Magazín F1 - F1online.sk

Zákaz “párty-režimov” sa odkladá, platiť by mal začať najskôr v Taliansku

Valtteri Bottas pred Sergiom Pérezom
zdroj: Pirelli Motorsport

Tešili ste sa, že najbližší súťažný víkend bude sobota o čosi vyrovnanejšia? Nechajte si zájsť chuť, zákaz kvalifikačných režimov sa odkladá o jeden týždeň. Nakoniec by tak k nemu malo dôjsť až na Veľkej cene Talianska v Monze.

S informáciou prišiel portál racefans.net, podľa ktorého už tímy dostali informáciu o tom, že v kvalifikácii a v pretekoch VC Belgicka budú môcť použiť len jeden motorový režim, čo sa dosiahne vydaním novej technickej direktívy.

Problémom má byť ale čas. Veľká cena Belgicka sa uskutoční už budúci týždeň a tímy stále nevideli znenie avizovanej direktívy. FIA im chce dopriať čas, aby sa na túto zmenu pripravili aj doma v továrňach a na dynamometroch, čo by pri dodržaní pôvodného plánu nestihli.

Ide pravdepodobne aj o výsledky stretnutia Pracovnej skupiny pohonných jednotiek, ktoré sa konalo v pondelok. V ňom mali dvaja motorári vysloviť svoju nespokojnosť so zavedenými zmenami. Preto sa rokovalo aj o odklade tohto zákazu, a teda na neskoršiu fázu tejto sezóny alebo dokonca až na rok 2021.

O tom, ktorí motorári môžu byť nespokojní, môžeme len špekulovať. Zrejme to však nebude Ferrari, ktoré výkonnostne stráca, a ktoré podľa jazdcov ani žiaden poriadny kvalifikačný režim nemá. Prišlo oň v zime, keď na návštevu továrne prišla FIA a následne zabránila ďalšiemu obchádzaniu pravidiel v oblasti špeciálnych motorových režimov a prietoku paliva.

Nuž a sťažovať sa pravdepodobne nebola ani Honda. V Red Bulle zákaz špeciálnych motorových režimov vítajú. Helmut Marko sa už v Španielsku vyslovil, že od Belgicka chce s Maxom Verstappenom bojovať o prvý rad a dokonca aj pole positions.

FIA argumentuje pri zavedení zákazu aj tým, že dôjde k lepšej kontrole toho, či tímy skutočne dodržiavajú pravidlá ohľadom pohonných jednotiek. Práve v oblasti kvalifikačných režimov je totižto najväčšia šedá zóna, ktorú tímy využívali, a možno stále využívajú. Aj preto si FIA vyžiadala od každého výrobcu dodanie modelov a nákresov ERS systémov.

Michael Masi verí, že Medzinárodnej automobilovej federácii sa nakoniec podarí dať stopku obchádzaniu pravidiel v tomto smere. “Viem, že predovšetkým technický tím do toho vložil nesmierne úsilie a so všetkými štyrmi výrobcami pohonných jednotiek to konzultoval, aby zistil ich názory. Sme teda sebavedomí, takí sebavedomí, akí teraz len môžeme byť.”

“Ale ako zvykol hovoriť Charlie Whiting, my máme technický tím pozostávajúci z desiatich ľudí, každý výrobca pohonných jednotiek ich má tisícky. Ale sme sebavedomí. V opačnom prípade by sme sa na túto cestu ani nevydali,” vyhlásil riaditeľ pretekov a nástupca Charlieho Whitinga.

Párty režimom sme sa venovali aj v našom podcaste, ktorý nájdete aj na zvukových platformách pod menom “F1online podcast”:

Možno vás zaujme

Komentáre