logo F1online.sk

Nová Concordská dohoda je na svete. Podpísali ju všetky tímy

Po štarte VC Španielska 2020 – Sainz, Gasly
© Pirelli Motorsport
Milan Kubala
Milan Kubala19. 8. 2020

Žiadne dramatické odchody z Formuly 1 sa nekonajú. Novú Concordskú dohodu, ktorá sa stala top témou posledných dní, podpísalo všetkých desať tímov. Zaviazali sa tak zotrvať vo Formule 1 do roku 2025.

Svoju spokojnosť s výsledkom rokovaní už v utorok ohlásili Ferrari, Williams a McLaren, keď informovali o tom, že ich tímy dohodu podpísali. Nuž a dnes predpoludním Formula 1 potvrdila, že rokovania boli úspešné aj so zostávajúcimi siedmimi tímami.

Formula 1 si od novej dohody veľa sľubuje. “Dohoda zabezpečí dlhodobú udržateľnú budúcnosť pre F1 a v kombinácii s novými pravidlami, ktoré boli ohlásené v októbri 2019 a vojdú do platnosti v roku 2022, znížia finančné rozdiely a rozdiely na trati medzi jednotlivými tímami, pomôžu vyrovnať štartové pole, čím sa postarajú o tesnejšie súperenie na trati, ktorého chcú naši fanúšikovia vidieť viac,” uviedla Formula 1 vo svojom stanovisku.

Od napínavých súbojov na trati si sľubuje prílev nových fanúšikov, čo v konečnom dôsledku pomôže aj tímom. Dostanú totižto viac peňazí z televíznych práv.

Chase Carey bol mimoriadne spokojný, že sa Formula 1 dohodla na tom, ako bude vyzerať jej budúcnosť, aj v neľahkých časoch pandémie. “Už dávnejšie tento rok sme hovorili, že v dôsledku meniaceho sa charakteru pandémie bude treba na odsúhlasenie Concordskej dohody viac času. Teší nás, že sa nám v auguste podarilo dosiahnuť túto dohodu na plánoch týkajúcich sa dlhodobej budúcnosti športu, a to so všetkými desiatimi tímami.”

Aj Carey si uvedomuje, že tesnejšie súboje o pódiá a šampionáty sú pre fanúšikov veľmi dôležité. Bitku o titul zrejme tento rok neuvidíme, a pravdepodobne ani budúci, čo už beztak doráňanej Formule 1 nijak nepomôže.

“Všetci naši fanúšikovia chcú vidieť tesnejšie súboje, akciu koleso na koleso, a aby mal každý tím šancu dostať sa na pódium,” konštatuje Carey. “Nová Concordská dohoda spolu s pravidlami pre rok 2022 nám dajú základ, aby sme to mohli pretaviť do reality a vytvoriť prostredie, ktoré bude finančne férovejšie, a tiež zmenší rozdiely medzi tímami na trati.”

Najväčšie výhrady voči Concordskej dohode mal Mercedes. Toto Wolff sa vo Veľkej Británii posťažoval na to, že práve Mercedes je tím, ktorý na zmeny doplatí najviac. Podľa neho vraj Formula 1 nejednala s Mercedesom tak, ako by sa patrilo na najúspešnejší tím hybridnej éry, ktorý má podľa Wolffových slov v tíme aj z celosvetového pohľadu najatraktívnejšieho jazdca.

Jean Todt je rád, že žiaden tím z Formuly 1 neodchádza, a neoslabí tak kráľovnú motoršportu. “Nová Concordská dohoda medzi FIA, Formulou 1 a všetkými súčasnými desiatimi tímami zabezpečí stabilnú budúcnosť pre šampionát Formuly 1.”

“Počas jej sedemdesiatročnej histórie sa Formula 1 rozvinula obdivuhodným tempom. Posúvala hranice v bezpečnosti, technológiách a súťažení, a to až na absolútne limity. Dnešok potvrdil, že sa začína nová, vzrušujúca kapitola v jej histórii,” uviedol šéf FIA.

Súvisiace články