logo F1online.sk

Marko sa teší na zákaz párty-režimu, podľa Ralfa Schumachera si to Mercedes nezaslúži

Valtteri Bottas
© Mercedes
Ladislav Király
Ladislav Király18. 8. 2020

Vyzerá to tak, že špeciálnym kvalifikačným režimom, vďaka ktorým dokážu tímy z motora dostať omnoho väčší výkon, je definitívne koniec. FIA by mala v najbližších dňoch publikovať technickú direktívu, ktorá má zabezpečiť koniec tejto éry. Jazdci budú musieť v priebehu kvalifikácie a pretekov využívať vždy len jeden režim.

Ak by teda v kvalifikácii niekto stavil na slávny „party-mode“, musel by s ním absolvovať aj celé preteky. A to by vôbec nebolo jednoduché a možno ani možné: dá sa predpokladať, že pretekárovi by v tom prípade nestačilo palivo a auto by sa mu podľa všetkého prehrievalo. Bude teda potrebné staviť na kompromis a Mercedes by už v sobotu nemal až tak dominovať.

„Pre nás je to dobré,“ povedal Helmut Marko z Red Bullu pre Auto Bild Motorsport. „Potom totiž budeme mať šancu aj na pole position. V Barcelone sme v kvalifikácii kvôli párty režimu na Mercedes určite stratili pol sekundy, v Spa by to bolo osem desatín.“

„Po stránke šasi sa zlepšujeme každý víkend, Mercedesu sa čoraz viac približujeme. Preto si myslím, že v Belgicku by sme mohli byť na úrovni Mercedesu aj v kvalifikácii,“ skonštatoval Rakúšan.

„Pre nás je to všetko veľmi dôležité, pretože nášho veľkého cieľa sme sa ešte nevzdali: z Maxa Verstappena naďalej chceme spraviť najmladšieho majstra sveta histórie. Vieme, čo ešte v našom aute drieme. A v roku 2012 sme na Alonsa stiahli aj 60-bodovú stratu,“ pripomenul Marko.

K zákazu používania kvalifikačných režimov sa vyjadril aj bývalý pretekár Ralf Schumacher. „Tento zákaz nie je správny – a hlavne nie počas sezóny,“ skonštatoval Nemec. „Mercedes si celkom legálne vypracoval výhodu, pretože odviedli najlepšiu robotu. Všetci ostatní mali rovnakú možnosť, ale nevyužili ju. Osobne som proti tomu, aby sme takto trestali výkon a dobrú prácu.“

„Mercedes má celkovo najlepší balík, pričom špeciálny dôraz kladú na efektívnosť hybridného motora. Je to ich marketingový nástroj, ktorým celému svetu ukazujú svoju nadradenú techniku. A ja by som na ich mieste fakt nebol očarený tým, že mi v budúcnosti chcú vziať takúto časť mojej reklamy,“ vyjadril sa mladší brat sedemnásobného majstra sveta.

Ten má navyše pocit, že Mercedes sa ani takto nepodarí pribrzdiť. „Red Bull a ostatní sa im v kvalifikácii síce priblížia, ale Mercedes bude mať naďalej najlepší motor. Nejde tu totiž len o čistý výkon, ale aj o spotrebu paliva, optimálne nabíjanie batérií a o jazdné vlastnosti,“ dodal Ralf Schumacher.

Súvisiace články