V Alpine sú radi, že nemajú žiadnych zákazníkov | Magazín F1 - F1online.sk

V Alpine sú radi, že nemajú žiadnych zákazníkov

fotka k článku undefined
zdroj: Alpine

Napriek štyrom titulom majstra sveta zostane spolupráca tandemu Red Bull-Renault už asi navždy známa ako veľký neúspech. Škriepka týchto dvoch celkov plnila nie tak dávno titulky, no zdá sa, že nakoniec to dopadlo dobre pre oboch. Red Bull sa vrátil do boja o titul s Hondou a Renault pri svojich potulkách v strede poľa už nemusí počúvať nariekanie svojho zákazníka o tom, že ich produkt nemá potrebnú kvalitu.

Renault momentálne dodáva motory len svojmu továrenskému tímu. Po tom, čo automobilku opustil Red Bull a od roku 2019 začal odoberať motory od Hondy, dali Francúzom „košom“ aj v McLarene, kde od sezóny 2021 spolupracujú s Mercedesom.

Mať zákazníkov je pre tím, samozrejme, výhodné. Tak totiž dostanete do rúk oveľa viac dát, čo vám pomôže pri zlepšovaní výkonnosti i spoľahlivosti. Renault momentálne žiadneho nemá, ale to technickému riaditeľovi stajne Alpine Mattovi Harmanovi vôbec neprekáža, dokonca mu to takto vyhovuje.

„Myslím si, že je to obrovská výhoda a nič nás vďaka tomu nerozptyľuje,“ prehlásil pre RacingNews365.com o unikátnom statuse Renaultu, ktorý dodáva motory len svojmu továrenskému tímu.

„Keď pracujete ako továrenský tím a dodávate motory ostatným, tak vás to vždy do určitej miery rozptyľuje a núti ku kompromisom, aby váš produkt fungoval aj v útrobách odlišného šasi.“

„Nám nič také nehrozí. Je celkom fajn, že diskutujeme len o technických veciach, ako navrhneme motor a ako ho posadíme do auta – nepadne nič o tom, aké kompromisy musíme urobiť,“ dodal Harman.

Pri týchto slovách by človek až nadobudol dojem, že v Mercedese (s troma zákazníkmi) a Ferrari (s dvoma zákazníckymi tímami) vlastne robia chybu a uplietli na seba bič. Našťastie však všetci vieme, ako to v skutočnosti je a vie to aj Harman.

„Zákaznícke tímy so sebou niečo prinášajú,“ pripúšťa, „prichádzajú s nápadmi, ako upraviť motor a tento nápad zhmotniť, čím sa môžete niečo naučiť. Občas vám unikne nejaká tá informácia a tiež strácate po stránke spoľahlivosti, ale podľa mojich predchádzajúcich skúseností zákazníci nie vždy používali najnovšie vybavenie.“

„Po stránke spoľahlivosti to môže byť prospešné, môžete sa naučiť oveľa viac tým, že máte v rukách viacero vzoriek, viacero pohľadov, viac dát, ale na konci dňa sme to nepotrebovali a dokázali to do budúcna napraviť aj bez toho,“ prehlásil Harman.

„Niekedy je však naozaj, naozaj dôležité mať viac vzoriek, takže z tohto pohľadu je to podľa mňa nevýhoda, ale tá sloboda je ohromná,“ dodal.