logo F1online.skF1online.sk

Hülkenberg o hodinách: Colapinto brzdil o dobrých sto metrov skôr

Nico Hülkenberg
© Screenshot/FOM
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 13:06

Ak dôjde k zrážke, pri ktorej jazdec vzadu naberie súpera pred sebou, podľa pravidiel je to takmer výhradne chyba prvého menovaného. Ak sa pretekár vpredu nedopustí nepredvídateľnej jazdy, napríklad nezačne brzdiť uprostred rovinky, má právo si diktovať stopu a určovať brzdný bod. Podobne to bolo aj v súboji Nica Hülkenberga a Franca Colapinta v Singapure, pri ktorom takmer došlo k tvrdej nehode.

Táto udalosť mohla zmeniť osud nedeľných pretekov, pritom išlo o incident hlboko v poli. Nemecký pretekár štartoval z nádejného jedenásteho miesta, ale po zastávke v boxoch zostal zaseknutý v súbojoch s pilotmi Alpinu na zadných pozíciách.

Presne takto sa v 43. kole dostal za Franca Colapinta, ktorého v tom čase zamestnával súboj s Júkim Cunodom. Hulk sa to pokúsil využiť a v ôsmej zákrute prekĺznuť cez Alpine, ale došlo ku kontaktu a drobnému poškodeniu predného krídla Sauberu. V nasledujúcom kole Hülkenberg prenasledoval svojho súpera a pri brzdení do siedmej zákruty dostal hodiny. Aj keď nič netrafil, jeho preteky sa tu v podstate skončili a do cieľa prišiel na poslednom dvadsiatom mieste.

„Boli to poriadne hodiny a mal som šťastie, že som nič netrafil,“ skonštatoval po pretekoch Hülkenberg, ktorého podľa vlastných slov prekvapilo správanie súpera. „Franco brzdil o dobrých sto metrov skôr.“

„Nie som si istý, prečo to urobil. Pravdepodobne ma chcel prekvapiť, čo sa mu aj podarilo,“ povedal nemecký pretekár s ironickým úsmevom. „Problém je, že keď sa priblížite k súperovi, absolútne stratíte prítlak na zadnej náprave, zablokujú sa vám zadné pneumatiky a nemôžete s tým nič urobiť.“

Podmienky boli určite náročné a nutnosť manažovať pneumatiky zohrávala dôležitú rolu. Sám Colapinto nevedel, čo sa stalo. Vraj len videl zelený Sauber v spätných zrkadlách, ako dostal divoké hodiny. Nijakým spôsobom však nenaznačil, že by skôr brzdil. „Neviem, čo sa tam stalo, iba som ho videl v spätných zrkadlách, ako dostal hodiny. Neviem, mali by ste sa opýtať jeho,“ skonštatoval argentínsky pretekár.

Ten prešiel cieľom na šestnástom mieste po ďalšom veľmi nevýraznom výkone celého Alpinu. Monopost A525 je v súčasnosti na rošte s prehľadom najpomalší a potvrdzuje to aj dvojité vypadnutie v Q1. Ak štartujete takto ďaleko vzadu, nemôžete dúfať v oveľa lepší výsledok.

„Bol to veľmi dlhý a veľmi ťažký deň. Auto nemalo tempo. Vydali sme zo seba maximum a pokúsili sme sa zabojovať so zvláštnou stratégiou. Vyskúšali sme niečo odlišné, ale nefungovalo to,“ skonštatoval Colapinto, ktorý zvolil unikátnu stratégiu, keď štartoval na mäkkých pneumatikách a následne prezul na stredne tvrdé, čím sa vyhol všeobecne preferovaným hardom.

„Degradácia bola vysoká a pneumatiky sa rozpadali. Jednoducho to do seba nezapadlo. Chceli by sme viac, ale potrebujeme na to naďalej tlačiť, hoci v súčasnosti je to náročné,“ dodal Colapinto.

Súvisiace články

Diskusia