Colapinto neposlúchol príkaz. V Alpine sú z neho sklamaní, hoci nebojovali ani o omrvinky


Na Alpine by sme si v posledných kolách Veľkej ceny USA takmer ani nespomenuli, keby sa stajňa nerozhodla siahnuť po nečakanej tímovej réžii. Hoci Pierre Gasly a Franco Colapinto boli takmer na samom konci štartového poľa, stajňa prikázala mladému Argentínčanovi svojho kolegu nepredbehnúť. Riaditeľ tímu Steve Nielsen odkázal, že je z Colapinta sklamaný.
Pierre Gasly sa v posledných kolách ocitol na sedemnástej priečke. Tesne za zadným krídlom mal Franca Colapinta, ktorý sa zas musel brániť pred Gabrielom Bortoletom. Trojicu delilo len pár desatín sekundy, z čoho bolo evidentné, ako veľmi Gasly brzdil jazdcov za sebou.
“Obe autá manažujú, prosím, potrebujeme držať tieto pozície,” prikázal Francovi Colapintovi jeho pretekový inžinier. Mladík v službách Alpinu sa len začudoval: “Ale on je pomalý…”
Za touto trojicou sa navyše objavil Max Verstappen. Bortoleto uposlúchol modré vlajky a Franco Colapinto v prvej zákrute zaútočil na Gaslyho, tentoraz úspešne. V ďalšom kole si s Francúzom poradil aj Sauber. Gasly dorazil do cieľa posledný.
Riaditeľ tímu Steve Nielsen nebol vôbec spokojný s Colapintovým rebelanstvom, hoci na chvoste balíka sa nebojovalo ani o omrvinky. “V Pierrovom prípade sme zastávkou na softy pokryli hrozbu undercutu, takže sme zastavili o čosi skôr, ako sme chceli,” vysvetlil Francúzovo slabé tempo v závere pretekov. “Potom mal pomalú zastávku, ktorú preskúmame a problémy odstránime.”
Okrem opotrebovaných pneumatík mal Gasly ešte iný hendikep. Keďže si Alpine nebol istý tým, či mu Max Verstappen stihne nadeliť jedno kolo, musel aj intenzívne šetriť palivo. “Francovi sa podarilo natiahnuť stint na mediumkách, aby mal pneumatikovú výhodu na konci pretekov, keď sa dotiahol na Pierra.”
“Jazdcom sme dali pokyn držať sa na svojich pozíciách, keďže sme s obomi autami manažovali palivo s ohľadom na neznámy zostávajúci počet kôl s lídrami v blízkosti. Každý príkaz tímu z boxového múrika je konečný. Dnes sme zostali sklamaní, že sa to nestalo, takže to prešetríme a interne sa s tým vysporiadame,” avizuje Colapintovo vypočúvanie.
Alpine si týmto príkazom mohol preveriť spoluprácu svojich jazdcov, či si dokážu pomôcť s DRS a ubrániť sa hrozbe číhajúcej zozadu. Smerom do budúcna by im takýto tréning nemusel byť na škodu. Napokon francúzsky tím preveril len poslušnosť pilotov a zistil, že aj na nej treba pracovať.