logo F1online.sk

Audi plánuje v tomto roku najať vývojového jazdca pre projekt v F1

Audi, ilustračné
© Twitter/Audi
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík2. 1. 2023

Aj keď Audi oficiálne vstúpi do Formuly 1 „až“ v roku 2026, príprava projektu naberie v nasledujúcich dvanástich mesiacoch plné obrátky. Nemci sa v ďalších týždňoch a mesiacoch sústredia na budovanie zdrojov, ako ľudských, tak technických.

Nová továreň sa buduje a ľudia postupne prichádzajú, to je teraz pre Audi najdôležitejšie. Projekt napreduje a postupne sa rozvíja. Zvedavé sú aj médiá, najmä tie nemecké, pre ktoré je nový dodávateľ pohonných jednotiek horúcou témou. Výroba motorov pre Formulu 1 sa do Nemecka vracia prvýkrát po dlhých rokoch a Audi už túto skutočnosť využilo na prvú marketingovú „raketku“, keď pri uvedení svojho továrenského tímu prehlásilo, že ich motory budú „skutočne nemecké“.

To bol jasný odkaz na Mercedes, ktorý aj keď je oficiálne nemeckým tímom, tak s rakúskym šéfom, britskými vedúcimi pracovníkmi, britskými jazdcami a dvoma továrňami v Británii si môže len ťažko nárokovať na srdcia nemeckých fanúšikov.

Audi bude motory vyrábať v bavorskom Neuburgu a zostavovať monoposty vo švajčiarskom Hinwile. Aj keď sa tento geografický fakt nezdá podstatný, v skutočnosti zohrá podstatnú rolu. Väčšina mozgov sa totiž zgrupuje v Británii a keď nie tam, tak v Taliansku alebo Francúzsku.

„Už teraz máme na mieste medzinárodné obsadenie a náborový proces je presne takto zameraný. Snažíme sa osloviť odborníkov so skúsenosťami v oblasti Formuly 1,“ povedal generálny riaditeľ Audi pre oblasť motoršportu Adam Baker pre agentúru DPA, na ktorú odkazuje portál PlanetF1.com.

„Toto je prvýkrát od roku 2009, čo sa pohonné jednotky pre Formulu 1 budú vyvíjať v Nemecku. Preto ak chceme skúsený personál, musíme ho hľadať skôr v Británii, Francúzsku alebo Taliansku,“ dodal Baker.

Spomedzi všetkých zamestnancov akéhokoľvek tímu budia najväčšiu pozornosť, samozrejme, jazdci. Ani v prípade Audi tomu nebude inak a automaticky sa núka otázka, kladená hlavne nemeckými médiami, či nemecká automobilka uprednostní nemeckého pretekára. Existuje totiž reálna hrozba, že by táto automobilová veľmoc mohla prísť o svojho nemeckého zástupcu na rošte.

„Predstava nemeckého pilota je atraktívna, ale pre nás bude najdôležitejšia jeho výkonnosť, nie národnosť,“ prehlásil Baker. „Je to však ešte príliš ďaleko. Ešte neprebieha diskusia ani o jazdeckom zložení v roku 2024, nieto ešte 2026.“

„V tomto roku, niekedy v treťom štvrťroku, privedieme vývojového jazdca, ktorý bude zvlášť dôležitý pre vývoj našej pohonnej jednotky na simulátore v Neuburgu,“ povedal Baker.