logo F1online.sk

Baker o ambíciách Audi: Máme trojročný plán

Audi, ilustračné
© Twitter/Audi Sport
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík29. 12. 2022

Vstup novej automobilky a nového dodávateľa pohonných jednotiek je vo Formule 1 vždy veľkou vecou. K tomuto kroku sa v tomto roku odhodlala nemecká automobilka Audi, ktorá môže zostať jediným novým dodávateľom motorov od roku 2026. Avšak nielen to, Nemci postavia na rošt aj vlastný továrenský tím, takže by pochopiteľne mali mať tie najvyššie ambície. Vo Formule 1 však úspech neprichádza za deň a uvedomuje si to aj jeden zo šéfov programu Audi Adam Baker.

Nemci majú momentálne zavedenú trochu improvizovanú štruktúru. Na jej čele stojí bývalý zamestnanec FIA, BMW a Cosworthu Adam Baker, ktorý sa zodpovedá Oliverovi Hoffmanovi, členovi predstavenstva Audi.

Austrálčan, ktorý má od roku 2018 aj nemecké občianstvo, teda zatiaľ vedie úsilie nemeckej automobilky, avšak postupom času sa očakávajú ďalšie zmeny, keďže Audi už fakticky má na palube aj Andreasa Seidla. Ten by mal od roku 2026 viesť úsilie Audi, ktoré bude hladné po úspechoch. Najlepším prostriedkom na ich dosiahnutie však vo Formule 1 býva trpezlivosť.

„Do troch rokov chceme byť konkurencieschopní,“ prehlásil Baker, ktorého cituje portál F1i.com. „Je to realistický cieľ. Počas nášho tretieho roku chceme bojovať o víťazstvá.“

„Uvedomujeme si, akej čelíme výzve. Rok 2026 je pre Audi atraktívny a rozhodli sme sa s dostatočným predstihom. Do prvých pretekov zostáva 42 mesiacov,“ hovorí Baker.

„V nasledujúcom období sa zmenia pohonné jednotky, ale aj šasi. Môže to do určitej miery reštartovať výhodu vyplývajúcu zo skúseností našich súperov a otvoriť tým možnosť pre nováčikov, ktorí by tak mohli byť o niečo konkurencieschopnejší hneď od začiatku.“

„Začína dlhodobá práca a vývoj motora v rámci nových pravidiel. FIA bude pokračovať s tímami aj na nových technických pravidlách platných od roku 2026 pre šasi. Verím, že ich prvá verzia bude zverejnená ku koncu roka 2023, možno finalizovaná v roku 2024. Potom začneme pracovať aj na vývoji šasi, zladíme motor s podvozkom a v roku 2025 spustíme testovanie,“ povedal Baker.

Ten tiež dostal otázku, či sa Audi nechystá „uloviť“ nejaký zákaznícky tím a vďaka tomu urýchliť svoj vývoj. „Možno budeme musieť kvôli pravidlám FIA. Keď sa to stane, určite budeme pripravení. V súčasnosti však zákaznícky tím nehľadáme a je na to ešte priskoro. Sústredíme sa na program nášho továrenského tímu,“ odkázal Baker.