Pérez je veľmi dobrý jazdec, ale nie je Verstappen, hovorí Marko | Magazín F1 - F1online.sk

Pérez je veľmi dobrý jazdec, ale nie je Verstappen, hovorí Marko

fotka k článku undefined
zdroj: LAT Images/Pirelli F1 Press Area

Sergio Pérez sa len málokedy dočká slov uznania od Helmuta Marka. Oveľa častejšie býva podrobený kritike. Keď už k nejakej tej pochvale dôjde, väčšinou so sebou nesie povestné „ale“. Inak tomu nebolo ani tentokrát.

Sergio Pérez síce nezažil takú úspešnú sezónu ako Max Verstappen, no rozhodne sa nemá za čo hanbiť. Zaknihoval dve víťazstvá, pripísal si na konto jedenásť pódiových umiestnení a dovedna získal 305 bodov. Môže ho však mrzieť to, že si neudržal druhé miesto v šampionáte, z ktorého sa napokon tešil Charles Leclerc. Okrem toho sa až na isté momenty prezentoval v priebehu ročníka solídnymi výkonmi. V nemalej miere prispel k prvému Poháru konštruktérov pre Red Bull od roku 2013, ktorý tím z Milton Keynes ovládol so 146-bodovým náskokom pred druhým Ferrari.

Helmut Marko však tvrdí, že všetko mohlo byť inak. Red Bullu ťažil z chýb Ferrari, ktoré okrem iného doplácalo aj na spoľahlivosť.

„Určite sme ťažili zo strategických chýb Ferrari, zo smoly na ich strane a tiež z toho, že im niekoľkokrát odišiel motor,“ uviedol Helmut Marko. „V priebehu sezóny vyvinuli auto tak, že bolo čoraz agresívnejšie k pneumatikám. Práve vďaka tomu sme boli takí sebavedomí v pretekoch. Po tretích pretekoch sme strácali na Ferrari 46 bodov. Povedali sme si, teraz alebo nikdy.“

Ak mal s niečím Red Bull v minulej sezóne problémy, tak s tým, že spočiatku bojoval s „nadváhou“ svojich monopostov. Po tom, čo bol RB18 „zoštíhlený“, sa zmenilo aj jeho jazdné správanie. Z mierne nedotáčavého monopostu sa auto stalo razom pretáčavým, čo väčšmi vyhovovalo jazdeckému štýlu Maxa Verstappena. Pérez tak aj z tohto dôvodu začal za svojím mladším kolegom v priebehu ročníka zaostávať.

„Auto malo na začiatku sezóny dvadsať kilogramov nadváhu,“ nechal sa počuť Marko. „Akonáhle sa nám podarilo znížiť túto hmotnosť, boli sme na trati ihneď rýchlejší. Bol to skrátka priestor, ktorý zaručene prinášal zlepšenia v časoch na kolo. V aerodynamickom tuneli vidíte, že na tom či onom získate toľko a toľko prítlaku, ale spočiatku je to len teória. Na strane druhej, každý kilogram predstavuje zaručené zlepšenie časov.“

„V dôsledku toho sa zmenilo jazdné správanie auta, a to tým spôsobom, že z neho následne Max dokázal vyťažiť maximum. A keď Max dokáže posunúť limit a cíti sa v aute dobre, je to iné, ako keď hľadá limit ktokoľvek iný. Naše auto je na tom tak, ako ukazuje Pérez. A Pérez je veľmi dobrým jazdcom Formuly 1, ale nie je Verstappen,“ dodal 79-ročný Rakúšan.