Wolff o prepade Mercedesu: Počas zimy sme neohlúpli | Magazín F1 - F1online.sk

Wolff o prepade Mercedesu: Počas zimy sme neohlúpli

fotka k článku undefined
zdroj: Mercedes

Strieborné šípy zažili strastiplný rok. Úvod sezóny by mohli prirovnať ku katastrofe, ktorá len veľmi pomaly doznievala. V Brackley dúfajú, že to najhoršie je za nimi a druhý rok bude lepší. Ako totiž hovorí Toto Wolff, jeho inžinieri nemohli len tak zabudnúť, ako sa konštruuje majstrovský stroj.

Nakoniec sa naplnilo presne to, čo avizoval technický riaditeľ Mercedesu v januári: Jeden či dva tímy pristúpia k novým pravidlám celkom nesprávne. Kto by však pred rokom tipoval, že Allison hovorí o svojej vlastnej stajni?

Podľa Tota Wolffa sú dôvody tohto zakopnutia prosté. V podcaste Beyond the Grid dostal otázku, ako je možné, že strieborné šípy nečakali problémy s poskakovaním. “Pretože sme sa zmýlili. Aj tí najlepší ľudia sa niekedy môžu mýliť.”

“Ešte keď som bol vo Williamse, som sa naučil, že musíte mať správnu infraštruktúru, finančné zdroje, dobrých jazdcov, výkonný motor, správnu organizáciu a dostatok času dať to všetko dokopy. Toto sú ingrediencie, ktoré zabezpečia, že budete konkurencieschopní. Vyhrávať preteky a získať titul je však niečo úplne iné,” vysvetľuje viedenský rodák. “My však máme všetko potrebné.”

Akákoľvek zmena pravidiel má potenciál premiešať poradie v štartovom poli bez ohľadu na papierové predpoklady. Mercedes sa po ôsmich víťazstvách v konštruktérskom šampionáte musel skloniť hneď pred dvoma tímami. Okrem Red Bullu ho porazilo aj Ferrari.

“Nie je to tak, že by sme odrazu ohlúpli a od decembrového zisku titulu sa do marca úplne stratili,” pokračoval Wolff, ktorý dôveruje svojmu tímu, no slepo ho neobhajuje. “Je to veľmi ľahké, skrátka sme sa zmýlili pri výbere konceptu. Podcenili sme efekt, keď auto jazdí príliš nízko nad zemou, a ostatní odviedli lepšiu robotu.”

Red Bull mal azda o čosi jednoduchšiu úlohu, keďže v tíme má génia v osobe Adriana Neweyho, ktorý sa s fenoménom poskakovania stretol už na univerzite a neskôr aj vo Formule 1. “Či tento efekt poznali z minulosti, alebo sa viac koncentrovali na tento jeden aspekt správania auta, to neviem. Ale v organizácii sa nikto nehanbí priznať, že sme tu podali slabý výkon. Je to veľmi prosté.”

“Za nič sa neskrývame, nehľadáme dôvody, prečo sme sa tu ocitli. Všetci hovoríme, že sme sa totálne pomýlili a ostatní to spravili dobre,” uzavrel.