logo F1online.sk

Leclercovi sa motor vypol, potom zas zlyhal tím

Charles Leclerc
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala16. 8. 2020

Oficiálnou príčinou odstúpenia Charlesa Leclerca je porucha pohonnej jednotky. Tá sa vypla počas prejazdu šikany v treťom sektore, v dôsledku čoho sa Leclerc roztočil a zostal stáť v protismere. K definitívnemu Monačanovmu koncu však svojím dielom prispel aj tím.

Charlesovi Leclercovi sa totižto podarilo pohonnú jednotku reštartovať. Inžinier mu vo vysielačke potvrdil, že na dátach vyzerá byť všetko v poriadku. Pilot Ferrari mal ale ešte jeden problém; keď sa mu na začiatku nedarilo rozbehnúť monopost, tak si rozopol bezpečnostné pásy.

“Mali sme dva problémy. Tým prvým bolo to, že sa mi vypol motor. Potom som sa ho pokúsil znova nahodiť,” vysvetľoval Charles Leclerc pre Sky Sports. “Keď som videl, že to nejde, tak som si rozopol bezpečnostný pás.”

Ukázalo sa, že Leclerc bude môcť pokračovať — nie však bez zapnutých bezpečnostných pásov. Preto svojmu inžinierovi prikázal, aby pripravil adaptér k bezpečnostným pásom, pretože ten pôvodný sa mu stratil.

“Kvôli pásom som zas musel zájsť do boxov,” pokračoval Leclerc, ktorého ale nakoniec nemuselo mrzieť, že tím nestihol vyriešiť problém s pásmi. “Žiaľ, po pretekoch som mal už vtedy, keď sa mi vypol motor. Je to škoda, ale budeme pracovať na tom, aby sme pochopili, čo sa pokazilo.”

Dovtedy mal Leclerc celkom dobré preteky, španielska horúčava jeho monopostu vôbec neprekážala. “Ak mám byť úprimný, neboli to zlé preteky. Myslím, že som mal pomerne dobrú šancu skončiť na šiestom alebo siedmom mieste. Na softoch sme ku koncu boli veľmi rýchli a potom na mediumkách sme sa ocitli v premávke, ale z mojej strany sme plánovali jednozastávkovú stratégiu. Myslím si, že to až do toho problému celkom vychádzalo.”

Súvisiace články