Nové autá sa nezbavia tuhosti, hovorí Bottas | Magazín F1 - F1online.sk

Nové autá sa nezbavia tuhosti, hovorí Bottas

fotka k článku undefined
zdroj: Tomáš Schügerl

Jedného celosvetovo známeho Slováka raz osobne stretol, teraz prvýkrát v živote zavítal na Slovensko. Valtteri Bottas svoj posledný deň pred začiatkom dovolenky strávil v Šamoríne, kde sa v sobotu venoval zástupcom médií i fanúšikom.

Víťaz desiatich veľkých cien prišiel na Slovensko na pozvanie siete čerpacích staníc ORLEN Benzina. Práve na čerpacej stanici v Šamoríne sa uskutočnila tlačová konferencia, kde mal F1online.sk dvojnásobné zastúpenie, a z ktorej sme pre vás vybrali to najpodstatnejšie.

Valtteri pricestoval v dobrej nálade, vyplývajúcej možno aj z faktu, že Alfa Romeo si v Abú Zabí aj vďaka svojej šikovnej taktike udržala šieste miesto v Pohári konštruktérov. Sympatický Fín sa ochotne venoval aj prítomným fanúšikom, aj napriek únave z celej sezóny každému ochotne venoval podpis či spoločnú fotografiu.

Aj keď Valtteri Bottas nemá také meno ako jeho krajania Mika Häkkinen či Kimi Räikkönen, svojím vystupovaním si možno na Slovensku v sobotu získal ďalších fanúšikov. „Sezónu som si užil. Priniesla vzostupy aj pády, no tie nás dali v tíme ešte pevnejšie dokopy. Tento rok mi dal veľa nádeje a pozitív do budúcna,“ povedal jazdec Alfa Romeo.

Úsmev na tvárach prítomných vyvolala jeho odpoveď na otázku, či v monoposte pociťuje strach. V živej pamäti máme strašidelnú nehodu Kuan-jü Čoua zo Silverstone, tímového kolegu Valtteriho Bottasa. „Ak by som mal strach, zostal by som doma. Nesmiete mať strach. V aute potrebujete potláčať zákony fyziky, nie svoje vlastné. Akurát nemám rád hady (smiech).“

Skúsený, už 33-ročný Fín, už v F1 čo-to zažil a môže porovnávať. Začínal na konci éry atmosférických motorov, zažil začiatok hybridnej éry i najväčšiu zmenu pravidiel za 40 rokov pred začiatkom uplynulého ročníka. „Nové autá sa mi páčia, pretekanie je tesnejšie. Verím, že štartové pole bude postupom času bližšie pri sebe. Pomôže tomu aj rozpočtový strop, ktorý, verím, dá každému tímu šancu bojovať o najvyššie miesta,“ povedal Valtteri Bottas, ktorý dostal aj veľmi zaujímavú otázku na tuhosť súčasných monopostov. Sami jazdci viackrát konštatovali, že s nimi nemôžu poriadne atakovať obrubníky, alebo napríklad v Kanade museli voliť iné stopy než v ostatných rokoch.

„Po návrate prísavného efektu sa všetci snažia dostať auto čo najnižšie. Zavesenie kolies je potom super tuhé. Cítite každý hrboľ, obrubník, náraz. Toto na nových autách nie je úplne pekné. Pri súčasných pravidlách však nevidím spôsob, ako sa tomu vyhnúť. Takto to jednoducho bude a my si musíme zvyknúť, aj keď nás občas bolí hlava,“ poskytol fínsky pretekár svoj pohľad na novú generáciu monopostov.

Valtteri Bottas okrem iného povedal, že vo veku 33 rokov nemyslí na odchod z F1 a cíti, že má športu stále čo dať. V poslednej dobe zaujal zmenou imidžu a fúzikmi, ktoré si nechal narásť. „Je to kvôli charitatívnej iniciatíve Movember. Chcem tým podporiť iniciatívu na pomoc mužskému zdraviu. Po príchode do Austrálie, kam sa chystám budúci pondelok, však plánujem nový účes. Uvidíte na mojich sociálnych sieťach.“

Tomáš Schügerl

Bývalý pilot Mercedesu či Williamsu sa vo voľnom čase venuje aj cyklistike. Niet sa čomu čudovať, jeho priateľka Tiffany Cromwellová je profesionálna cyklistka. „Milujem cyklistiku, mám motiváciu stíhať s priateľkou. Pomáha mi to vyčistiť hlavu a dostať sa na miesta, ktoré by som inak nenavštívil,“ poznamenal Bottas, ktorý reagoval na otázku, či už stretol Petra Sagana. „Áno, raz som Petra stretol v Monaku, tuším tam tiež žije. Je to zábavný chlapík.“

Alfa Romeo zažila vynikajúci vstup do sezóny, no postupne odpadávala, aj vinou slabej spoľahlivosti. Vďaka šiestemu miestu však získa aj cenné financie do rozpočtu a ako tímová jednotka priznala, chce mieriť ešte vyššie. „V prvom rade verím, že nové auto bude rýchle a zároveň spoľahlivé. Naším cieľom je mieriť vyššie, máme na to potenciál. Verím, že jedného dňa budem môcť vyhrať aj s týmto tímom, je to môj sen.“

Valtteri Bottas bol po rokoch strávených v Mercedese očividne uvoľnenejší a zdá sa, že mu zmena prostredia padla vhod. „Cítil som oveľa menej tlaku než predtým. Vychádzalo to z mojej úlohy v tíme, kde som mal väčšiu zodpovednosť i autoritu, cítil som viac sebadôvery a menej tlaku zvonka. Pomohlo, že som mal kontrakt podpísaný na viac sezón, kým predtým to bolo vždy len na jednu,“ uzavrel pretekár, ktorý má na konte 67 pódií.