logo F1online.sk

Hülkenberga po návrate za volant bolelo celé telo: Dalo sa to čakať

Nico Hülkenberg a Sergio Pérez
© LAT Images/Pirelli F1 Press Area
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík23. 11. 2022

Nico Hülkenberg sa v budúcej sezóne vracia na štartový rošt Formuly 1. Nemecký pretekár chýbal v tomto športe tri roky, v priebehu ktorých pôsobil ako testovací a rezervný pilot, takže do auta párkrát nasadol, ale zďaleka nie toľko, koľko by potreboval. Po prvom teste s Haasom sa tak dostavilo očakávané bolenie celého tela.

Hülkenberg nasadol v Abú Zabí do auta prvýkrát od augustového testu pneumatík Pirelli na Hungaroringu. Pri podobných príležitostiach sa v ostatných troch rokoch objavoval pravidelne.

Môžete posilňovať koľko chcete, no na záťaž v kokpite monopostu sa pripravíte len jazdením. Preto sa dalo očakávať, že Hülkenberg bude po prvom dni s Haasom celý ubolený.

Napokon ho čakal pomerne náročný program, ktorý mu neuľahčil ani jeho stroj. Počas prvých štyroch hodín z celkových deviatich odjazdil na posezónnych testoch v Abú Zabí iba 27 kôl, keď jeho Haas postihli technické problémy. Všetko tak musel dobiehať vo zvyšku dňa, keďže jeho program bol poriadne nahustený. Napokon odjazdil 110 kôl, čo bola pre jeho telo naozaj veľká záťaž.

„Nie je to len krk, ale tiež celé telo,“ komentoval Hülkenberg svoj fyzický stav po utorkovom teste. „Bolo to ťažké, bolo to náročné a ku koncu dňa to už bola taká degradácia človeka. Dalo sa to však čakať.“

Napokon priznal, že to dopadlo lepšie než sám očakával. „Pripomína a ukazuje to, aké intenzívne to v týchto autách je. Keď k tomu potom prirátate pretekovú záťaž a konkurenciu, je to opäť úplne iný príbeh. Mám však plán a viem, čo potrebujem urobiť,“ povedal Hulk.

Napriek tomu, že jeho deň negatívne ovplyvnili technické problémy, bol nemecký pretekár s prvým dňom v novej „kancelárii“ spokojný. Mal tiež radosť z toho, že ho „neprekvapilo nič nečakané.“

„Myslím si, že sa mi podarilo rýchlo adaptovať a čoskoro som sa v aute cítil komfortne,“ povedal Hülkenberg. „Áno, cítite, že ste v inom aute – začína to už naštartovaním motora a vibráciami, ktoré pociťujete, keďže každá pohonná jednotka je iná. Zvykol som si však dosť rýchlo.“

Podobne ako v prípade všetkých ostatných, ktorí do monopostov svojich nových zamestnávateľov nasadli prvýkrát v Abú Zabí, bol prvý test s Haasom o budovaní základov. Čím viac z pomyselného zoznamu úloh si môžete „odškrtnúť“ teraz, tým menej toho bude treba riešiť na začiatku novej sezóny. Zvlášť keď uvážime, že budúcoročné predsezónne testy budú iba trojdňové a každý pilot tak v aute strávi jeden a pol dňa.

„Je v tom veľa základných vecí, ktoré môžete identifikovať a vyriešiť už teraz a pokúsiť sa ich napraviť smerom do budúceho roka. Ušetrí vám to čas pred štartom budúcej sezóny a môžete sa viac sústrediť na výkonnosť,“ hovorí Hülkenberg.

„V budúcom roku budeme mať úplne nové auto, takže karty sa opäť trochu premiešajú. Uvidíme, čo sa nám podarí, keď začneme pracovať,“ dodal Hulk.

Súvisiace články