Pérez nemohol ísť na jeden pitstop, podľa Hornera by na konci stintu odpadol
Sergio Pérez prehral bitku o titul vicemajstra. Ním sa stal Charles Leclerc, ktorý úspešne využil jednozastávkovú stratégiu z taktického “ťaháku” Pirelli. Red Bull však svojim jazdcom rozdelil stratégie. Christian Horner vysvetľuje, že to bolo nutné; Pérez by nezvládol veľkú cenu na jeden pitstop.
Rozhodujúci bol prostredný stint, v priebehu ktorého Red Bullu začalo byť zrejmé, že Sergio Pérez nezvládne dôjsť až do cieľa i napriek tomu, že teploty postupne klesali a práca s pneumatikami bola ľahšia.
Christian Horner to vysvetlil tým, že Pérez “trochu viac ničil pravú prednú pneumatiku” a “tá sa začala otvárať”. Red Bull ho teda povolal do boxov. A vyzerá to tak, že ho k tomu skutočne popohnalo aj Ferrari, ako sa v nedeľu pochválil Charles Leclerc úspešným blafom.
“Vo vysielačke ste ho mohli počuť hovoriť, že predné gumy sú už hotové. A my sme videli, že Ferrari sa chystá na undercut,” uviedol Christian Horner v nedeľu po pretekoch. “Strategicky bol Checov problém v tom, že by to bol veľmi, veľmi dlhý stint. Bolo tam približne šesť- alebo sedemkolové prekrytie, ktoré to Leclercovi umožnilo.”
Leclerc zastavil prvýkrát v 21. kole, ale Sergio Pérez už v pätnástom. Práve týchto šesť kôl Scuderii umožnilo zariskovať a pokúsiť sa doraziť preteky na jednu zastávku. “My sme mali pred sebou dve voľby. Mohli sme na konci stintu umierať od vyčerpania, alebo sa pokúsiť zaútočiť. My sme si vybrali pokus o útok. Myslím si, že keby sme mali ďalšie kolo, tak by sa tam dostal.”
Avšak, v Pérezovom prípade prišiel veľmi skoro už prvý pitstop, ktorý mu dosť skomplikoval život. Mexičan totiž spadol za Sebastiana Vettela, ktorý ho obral o drahocenné desatiny sekundy. Horner vysvetlil, že toto riziko musel podstúpiť, pretože Leclerc sa doťahoval a pravá predná pneumatika spôsobovala problémy.
“Ku koncu stintu bol veľmi zraniteľný,” ozrejmil Christian Horner. “Takže sme mali pocit, že radšej ako umierať na konci stintu a byť ľahkým cieľom, si vyberieme útočnú taktiku.”
Charles Leclerc sa vtedy mohol pokúsiť o undercut a s veľkou pravdepodobnosťou by mu vyšiel. Ale ako sa nakoniec ukázalo, jednozastávková stratégia slávila podobný úspech, keďže Pérez sa k nemu nestihol priblížiť. “Možno keby sa mu podarilo (rýchlejšie) dostať cez Hamiltona, ale to je, čo by bolo keby. Na trati bolo aj pár áut pomalších o kolo, ktoré nám nepomohli. Bolo to také tesné…”
A hoci sa Red Bullu nepodarilo obsadiť prvé dve priečky šampionátu, určite má čo oslavovať. Veď vyhral sedemnásť pretekov z 22 a na konto si pripísal rekordných 759 bodov v konštruktérskom hodnotení.
Podľa Hornera bola uplynulá sezóna “neuveriteľná”. “Prekonali sme všetky naše rekordy, ale aj rekordy Formuly 1. Samozrejme, naša sezóna mala vzostupy aj pády, ale keď sa na ňu pozriete ako na celok, tak to bol pre tím ohromný rok.”