logo F1online.sk

Hamilton si už nechce sadnúť do Mercedesu W13. Asi budem simulovať, smeje sa

Lewis Hamilton
© Twitter/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala21. 11. 2022

Lewis Hamilton dal v nedeľu takmer posledné zbohom Mercedesu s nešťastným číslom v názve W13. Takmer posledné zbohom. Pilota strieborných šípov totiž čakajú ďalšie jazdecké povinnosti v utorok na posezónnych testoch, do ktorých sa mu vôbec nechce. Žartuje preto, že radšej bude predstierať chorobu.

Mercedes W13 sa zaradí medzi najmenej populárne monoposty, aké kedy vyrobili továrne v Brackley a Brixworthe. Už od začiatku sezóny s ním boli len problémy; s poskakovaním, podlahou, zavesením, maximálkou či pneumatikami. Nepredvídateľné správanie frustrovalo celú stajňu, no najmä Lewisa Hamiltona, ktorý si po ôsmich rokoch musel zvyknúť na auto z tretej “akostnej triedy”.

Lewis Hamilton dal cez víkend jasne najavo, že ho vôbec neteší, že by si mal v utorok sadnúť do tohtoročného auta ešte raz. “Neviem, možno budem musieť simulovať, stonať, že, ach, bolí ma chrbát, alebo niečo,” žartoval v nedeľu na tlačovej konferencii.

“Teším sa na koniec utorňajšieho programu, keď budem musieť jazdiť v tejto veci poslednýkrát,” povedal na túto tému ešte v sobotu. “A neplánujem si do nej už nikdy v živote sadnúť. Toto rozhodne nebude jeden z monopostov, o ktoré požiadam v mojom kontrakte!”

Mercedes si vraj do ďalšieho roka musí dať záležať na tom, aby “postavil efektívnejšie auto”. Pri pokusoch o predbiehanie totiž Mercedes obyčajne strieľal slepými. Azda najväčšiu frustráciu zažil Hamilton v Japonsku, kde sa na Ocona neustále doťahoval, no akonáhle sa vyklonil zo zákrytu, tak mu Alpine utiekol. “Som si celkom istý, že nepostavíme auto, ktoré by malo takéto charakteristiky.”

Lewis Hamilton má za sebou prvú sezónu v kariére, v ktorej nezaknihoval ani jedno víťazstvo a ani jednu pole position. Toto Wolff aj preto so svojím jazdcom súcití a pripúšťa, že jeho poznámky na adresu Mercedesu W13 sú oprávnené.

“Toto auto bude mať navždy špeciálne miesto v našej zbierke — veľmi ďaleko vzadu!” zažartoval Toto Wolff v sobotu. “Myslím si, že budúci rok to dáme na správnu mieru, pretože pri tomto aute sme sa učili nové veci závratným tempom. Naše základné pochopenie aerodynamiky a korelácií dynamiky auta sa výrazne posunulo vpred.”

“A toto auto určite nebude zabudnuté, keďže ovládlo Veľkú cenu Brazílie! On hovorí, že jedno víťazstvo ročne nepredstavuje rekord, ktorý by ho trápil. A keby som sa mal doňho vcítiť, tak ani mňa pred Brazíliou veľmi netrápilo, či v tejto sezóne vyhráme nejaké preteky, pretože všetci už myslíme na nasledujúci rok,” vysvetľuje pokojnú atmosféru v tíme z konca sezóny jeho šéf.

Ale aj to jedno víťazstvo stálo za to. “Máme celkom dobrý pocit, že sme raz zvíťazili. Aspoň nikto (v továrni) nemôže povedať, že celý rok nevyhral,” pokračoval. “Nemyslím si, že tento konkrétny rekord by bol preňho dôležitý, ale v ďalšej sezóne mu musíme poskytnúť auto, s ktorým dokáže bojovať o víťazstvá a tituly, to je najdôležitejšie. On to vie.”