logo F1online.sk

Ferrari prezradilo, že jazdcom nevymenilo pozície pre obavy o Sainza

Charles Leclerc
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala14. 11. 2022

V nedeľu sme mohli byť svedkami dvoch prípadov tímovej réžie v dvoch top tímoch. V poslednom kole však ani v Red Bulle, ani vo Ferrari nedošlo k výmenám pozícií. O údajných dôvodoch Maxa Verstappena už čo-to vieme, no prečo sa zdráhala Scuderia? Mattia Binotto ponúkol odpoveď.

Charles Leclerc v záverečných kolách opakovane prosil tím, aby myslel na šampionát a bitku o druhú priečku. Do Abú Zabí totiž mohol ísť pred Sergiom Pérezom, teraz však majú zhodne po 290 bodov.

Aj to už samotný Red Bull Leclercovi výrazne pomohol. Najskôr v sobotu, keď odignoroval Pérezove opatrné prosby o výmenu pozícií, a tak prišiel o jeden extra bod, a následne aj v nedeľu. Keby bola Pérezova druhá priečka v šampionáte skutočne takou prioritou, ako sa to snažil vykresliť Christian Horner, Mexičan by mal o tri body viac.

Ani Ferrari nakoniec nevyužilo príležitosť a Leclerca nepotiahlo. Čiastočne za to mohol aj chaos okolo Júkiho Cunodu. AlphaTauri netušila, čo má za bezpečnostným vozidlom robiť. Hoci nepovolene, ale predbehla Carlosa Sainza, ktorý si o pár desiatok sekúnd vzal svoju pozíciu späť.

Mattia Binotto vysvetlil, že Ferrari sa bálo potenciálnej penalizácie pre svojho jazdca za predbiehanie počas neutrálnej fázy. “V prvom rade treba povedať, že vymeniť pozície našich áut v poslednom kole bolo náročné, pretože Charles mal hneď za sebou Fernanda a Maxa.”

“A vedeli sme, že sme vyšetrovaní za to, čo sa stalo s Cunodom počas výjazdu bezpečnostného vozidla. Riaditeľstvo pretekov nás omilostilo, takže nakoniec to bolo celkom komfortné, ale bez uzavretia celej veci by to bolo riskantné,” vysvetlil médiám šéf Maranella.

Ferrari nemôže zabúdať na to, že stále bojuje s Mercedesom, a to má prioritu. “Napríklad päťsekundový trest by znamenal, že Carlos by stratil viac než len jednu pozíciu. Z pohľadu konštruktérskeho šampionátu bolo určite lepšie zachovať formáciu a rozostupy na trati.”

Carlos Sainz využil výjazd bezpečnostného vozidla na to, aby obul čerstvejšiu mäkkú zmes. Tá bola na reštarte vynikajúca a viacerí jazdci sa posunuli dopredu. Chvíľami sa zdalo, že Španiel by mohol zaútočiť aj na víťazstvo.

Mattia Binotto však o tom pochybuje a dôvodom nie je len Pérez, ktorému sa pomerne dlho darilo držať za sebou Carlosa Sainza. “Mercedes bol veľmi rýchly. Sainz sa mohol dostať do súboja, ale ťažko sa mu predbiehal Pérez. Predbehnúť Mercedes by bolo ešte náročnejšie, takže bez Péreza by sme boli bližšie, ale nemyslím si, že by vyhral.”