Prepočítali sme sa, zhodujú sa Wolff s Russellom
George Russell si po sobote brúsil zuby na ďalšie pódium, no napokon mu nebolo dopriate. Tentoraz však z toho neobviňuje monopost a jeho nedostatok čistej rýchlosti, ale stratégiu, pri ktorej sa inžinieri z Brackley prerátali. Mercedes vraj mohol bojovať o víťazstvo, keby stavil na rovnakú taktiku ako Max Verstappen a Sergio Pérez.
Už samotný štart nebol ideálny. George Russell sa doťahoval a doťahoval na Maxa Verstappena, ale nedokázal ho zlomiť. V tretej zákrute ho navyše vytlačil z trate jeho tímový kolega Lewis Hamilton, čo využil Sergio Pérez.
Aj tento moment Georgea Russella mrzí, no najviac zastávka v boxoch. V tom čase však s príkazmi tímu nemal žiaden problém. “Po boji je každý najmúdrejší. Videli sme, že Latifi nasadil tvrdú zmes a jazdil zelené časy (osobné maximá, pozn. red.), potom aj Lewis nasadil tvrdú zmes a tiež jazdil zelené časy. Mysleli sme si, že to bude správna voľba. Pravdepodobne hneď v druhom kole sme si však uvedomili, že to asi nebude fungovať.”
“Musíme sa pozrieť na to, čo sme mohli dokázať, keby sme natiahli stint na stredne tvrdých gumách a následne prezuli na softy rovnako, ako to spravil Daniel. On mal veľmi silné preteky, ale po vojne je každý generál,” uvedomuje si rodák z King’s Lynn.
Lewis Hamilton bol svojím spôsobom prinútený zastaviť a ochrániť si pozíciu pred Sergiom Pérezom, ktorému sa mohol vydariť undercut. George Russell však v danej chvíli jazdil na prvej priečke a pád za Péreza mal už istý.
Žiadal preto tím, aby natiahli úvodný stint a na konci to skúsili na softoch. Pretekový inžinier ho upozornil, že na to bude musieť zvládnuť ešte veľa kôl na relatívne starých mediumkách. A nakoniec tento návrh zmeniť stratégiu aj tak zavrhol.
Fakt, že George Russell vo vysielačke otvorene povedal, že chce softy, a nie plán D či E, naznačuje, že Mercedes nad takouto alternatívou vôbec neuvažoval.
“Pri Lewisovi nás k tomu dotlačili,” vysvetľuje Hamiltonov skorý pitstop šéf tímu Toto Wolff. “Nemysleli sme si však, že by to mediumky mohli zvládnuť až do konca. To nás totálne prekvapilo, taktiež ako Pérez búšil do svojich pneumatík a ony to stále zvládali. Skrátka sme sa zmýlili.”
“Diskutovali sme, či kombinácia mäkkej a tvrdej zmesi prichádzala do úvahy a zhodnotili sme, že to nikdy nebude fungovať. Takže kombináciu soft a medium sme vôbec nemali na radare,” priznal rakúsky biznismen.
Mercedes očakával, že Veľká cena Mexika sa zmení na festival ničenia gúm, no to sa nestalo. Neprehnal to Mercedes s manažmentom? “Na začiatku som skôr manažoval,” pokračoval v rekapitulácii George Russell. “Myslel som si, že Checo začne spomaľovať, a to sa sčasti aj potvrdilo. Navyše som chcel natiahnuť úvodný stint.”
“Na konci som šiel naplno, ale bolo to ako na ľade. Pirelli pravdepodobne priviezlo o jeden stupeň tvrdšie gumy, ako by bolo vhodné. Softy mali byť mediumky a mediumky zas hardy. Táto tvrdá zmes, to boli v podstate ultrahardy,” hodnotí.
Mercedes vs. Ferrari
Mercedes stráca na Ferrari len 40 bodov, čo by po prvých piatich veľkých cenách nikto nepredpovedal. Ale je vidieť, že Ferrari ešte nezvláda sezónny vývoj podobne, ako ho nezvládalo v rokoch 2017 a 2018. Továreň Mercedesu má lepšie tempo a v Brazílii a Abú Zabí by to mohla dotiahnuť do zdarného konca. To by znamenalo zisk druhej priečky Pohára konštruktérov.
“Netreba robiť unáhlené závery,” brzdí očakávania Wolff a zamýšľa sa nad tým, či má Mercedes skutočne druhé najlepšie auto pred Ferrari. “Tento víkend očividne neboli rýchli, ale zase podľa našich simulácií toto bol náš najlepší víkend. Uvidíme, čo sa stane v Brazílii, no skončiť na druhom mieste by bolo skvelé pre našich ľudí. Aj víťazstvo by bolo fantastické. Dokázali by sme, že máme rýchle auto.”
Napokon aj Russell pridal svoje hodnotenie. “Posledné dva víkendy ukázali, že naše výkony zvyknú kolísať. Teraz sme mali azda najsilnejšie auto a keby sme boli na rovnakej stratégii ako Red Bull, tak by sme s nimi bojovali.”
“V Austine sme boli pozadu. Brazília bude pravdepodobne niečo medzi, ale skončiť pred Red Bullom bude ťažké na ktorýchkoľvek pretekoch. Ale určite by sme mohli poraziť Ferrari,” odkázal a prístojaci Toto Wolff doplnil: “Súhlasím.”