Nevidím dôvod, prečo by sme nemohli vyhrať, tvrdí Russell | Magazín F1 - F1online.sk

Nevidím dôvod, prečo by sme nemohli vyhrať, tvrdí Russell

fotka k článku undefined
zdroj: LAT Images/Mercedes

Strieborné šípy po skvelom víkende v Austine pokračujú v doťahovaní sa na čelo štartového poľa. V Mexiku obsadili druhú a tretiu priečku, no nechýbalo veľa a mohli skončiť aj na pole position. Georgea Russella to trochu mrzí, no svojim priaznivcom odkazuje, že víťazstvo je stále na dosah.

George Russell v tretej časti kvalifikácie obsadil druhé miesto, keď mu na Maxa Verstappena chýbalo 0,304 sekundy. Lewis Hamilton skončil hneď za ním so stratou ďalších piatich tisícin.

Všetko však mohlo byť inak, keby George Russell nepokazil svoje kolo v nájazde do štadiónovej sekcie. Réžia nám totiž ponúkla grafiku, na ktorej sme mohli vidieť, že po prvých dvoch sektoroch bol na úrovni pole position.

Aj samotný George Russell v kokpite cítil, že kvalifikáciu mohol vyhrať, a vo vysielačke sa niekoľkokrát ospravedlnil svojmu tímu. “Vtedy som nenachádzal slová. V aute som sa tento víkend cítil tak dobre a hoci som vynechal prvý tréning, chytil som skvelý rytmus. Avšak, od môjho prvého kvalifikačného kola sa ten rytmus úplne vytratil.”

I napriek tomu sa mladík v službách Mercedesu nestratil. “Keď som v Q3 započal svoje posledné kolo, v prvých troch zákrutách som mal z auta super pocity. V hlave sa mi už preháňala myšlienka, že toto bude to kolo. Ale hneď v nasledujúcej zákrute som stratil dve desatiny.”

Russell vychádzal z prvého sektora s dvojdesatinovým mankom, no v druhom sektore to dokázal vykompenzovať. “Následne som opäť všetko získal a tesne predtým, ako som v treťom sektore prebrzdil, som mal náskok 1,5 desatiny sekundy,” prezradil britský jazdec, ktorý pozorne sledoval rozdiely na svojom volante.

“Bolo to chaotických 70 sekúnd, no druhé miesto predstavuje skvelú štartovú pozíciu. Toto bola naša najlepšia kvalifikácia v roku, boli sme silní v každej jednej časti, žiaľ, až na Q3,” povzdychol si.

Lewis Hamilton musel do svojho záverečného pokusu vstupovať o čosi opatrnejšie. Jeho prvý čas mu totiž škrtli komisári za výjazd mimo trať v tretej zákrute. Nakoniec to zvládol a zajazdil takmer identický čas ako jeho kolega, a to i napriek tomu, že mal problémy s ovládateľnosťou auta. Jazdu mu sťažovala pohonná jednotka.

“Zo soboty si istotne môžeme vziať isté pozitíva. Je úžasné, že sme skončili na druhom a treťom mieste,” usmieval sa Lewis Hamilton. “Tento víkend som mal z auta skvelý pocit. Avšak, v Q3 som mal nejaké problémy s pohonnou jednotkou.”

“Neviem, o čo presne išlo, ale mám pocit, že sme pre to nechali na stole nejaký čas. Tak či onak, je úžasné, že sme boli tak blízko. Všetci u nás v továrni by mali byť veľmi hrdí. Dúfam len, že v nedeľu dokážeme zabojovať s týmito chlapcami,” kývol smerom k Red Bullu.

Hamilton si chce zapoľovať na Red Bull, no to nebude jednoduché. Sedemnásobný majster sveta ich pasuje do roly favoritov. “Jeden Red Bull bude hneď vedľa mňa, takže to budeme my proti nim. Oni sú stále favoriti, sú jednoznačne pred nami. Tri desatiny sú v kvalifikácii obrovské množstvo. Neviem, kde našli ten extra čas k dobru, no ako som povedal, po stránke pohonnej jednotky sme mohli aj my niečo nájsť. Neboli to však tri desatiny, možno dve. Dúfam, že v nedeľu ich za pomoci stratégie dostaneme pod tlak.”

Aj George Russell uznáva, že predbehnúť Red Bull priamo na trati nebude prechádzka ružovou záhradou. Jedna príležitosť sa naskytne hneď na štarte, keďže do prvej zákruty je to neuveriteľných 800 metrov, no ak prepasie túto šancu, bude to musieť vymyslieť inak.

Russell dúfa vo víťazstvo. “Verím, že tento víkend máme najrýchlejšie auto. Keď máte najrýchlejšie auto, neexistuje dôvod, prečo by ste nemohli vyhrať.”

“Max odviedol skvelú prácu, čo konzistentne dokazuje každý týždeň, no predbehnúť ho bude tvrdý oriešok. Na rovinkách na nás získavajú tri desatiny sekundy. Môžeme ich poraziť, ale nemyslím si, že by sa nám ich mohlo podariť predbehnúť priamo na trati. Budeme to musieť vymyslieť strategicky,” uvedomuje si šampión sérií GP3 a F2.