logo F1online.sk

Leclerc po kvalifikácii nechápal: S motorom niečo nebolo v poriadku

Charles Leclerc
© Twitter/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík30. 10. 2022

Na takúto kvalifikačnú porážku vo Ferrari skutočne nie sú zvyknutí. Monopost F1-75 má povesť „sobotného“ stroja, ale v Mexiku sa to nejak stratilo a jeden z pilotov dokonca podľahol aj zákazníckej Alfe Romeo. Nevyzerá to pritom tak, že by v nedeľu malo Ferrari väčšie nádeje.

Strata 780 tisícin sekundy na pole position preniesla Charlesa Leclerca niekam do minulej sezóny. Tradičný ašpirant na sobotný triumf bol bezradný v kvalifikácii v aute i po jej skončení pred mikrofónmi. Monačan po siedmom mieste skrátka absolútne netušil, čo to malo znamenať.

„Musíme sa na to pozrieť. Strácal som dosť veľa času na rovinkách, nielen v kvalifikácii, ale ani v treťom tréningu to nebolo skvelé, takže to treba preskúmať,“ povedal po kvalifikácii Charles Leclerc. „Z nejakého dôvodu sme dnes mali dosť veľa problémov s motorom, s jeho ovládateľnosťou, auto nereagovalo na plynový pedál a potom na rovinkách sme boli skrátka pomalí. Pozrieme sa na to.“

„Nemyslím si, že to má niečo spoločné s nadmorskou výškou, pretože tam určite bolo niečo zvláštne. S okruhom to nesúvisí,“ dodal Leclerc, z ktorého sklamanie priam sršalo.

Strohý pohľad na dáta mu dáva za pravdu. V oboch jazdách v Q3 strácal Charles obrovské množstvo času v prvom sektore. V porovnaní s Verstappenom bol pomalší o takmer pol sekundy, pritom prvý sektor pozostáva iba z troch pomalých zákrut.

S vysvetlením, hoci neúplným, vyrukoval Mattia Binotto, podľa ktorého Leclercovi nefungovalo DRS v tretej DRS-zóne. V tomto úseku bol o 13 km/h pomalší než Sainz. Stratu piatich desatín v prvom sektore to síce nevysvetľuje, ale stratu dvoch desatín v treťom minimálne čiastočne áno. V technickom druhom sektore zajazdili obaja piloti relatívne podobné časy ako Verstappen.

Vzhľadom na sobotný vývoj Leclerc skutočne netušil, čo má odpovedať na otázku, ako asi bude vyzerať zvyšok víkendu. „Ani neviem, čo mám povedať o nedeľných pretekoch. Musím ísť za tímom a porozprávať sa s nimi, čo môžeme urobiť smerom do zajtrajška, no určite toho nebudeme môcť zmeniť veľa, takže naozaj nevieme, čo to prinesie,“ povedal Leclerc.

Oveľa lepšie na tom nebol ani celkovo piaty Carlos Sainz. Ten síce na rovinkách nestratil tak veľa času, ale výsledná strata 576 tisícin sekundy je aj tak neutešená.

„Dnes to bol až príliš veľký boj,“ povedal po kvalifikácii Sainz. „S autom sa dnes zvlášť ťažko jazdilo cez obrubníky a hrbole, kvôli čomu bolo skutočne zložité poskladať kolo dokopy. Myslím si, že keby sa mi podarilo poskladať všetky sektory, mali sme výkonnosť na najlepšiu trojku, ale s autom a slabou priľnavosťou to dnes bolo veľmi zložité.“

„Je to tak, ako to je, boli sme si vedomí kompromisov, po ktorých sme siahli tento víkend a nemôžem byť príliš sklamaný z odvedenej práce,“ dodal Sainz.

Keď sa španielskeho pretekára spytovali na vyjadrenia jeho tímového kolegu a jeho „nedostatok odpovedí“, Carlos povedal: „Myslím si, že vieme, prečo sme tento víkend pomalí a po akých kompromisoch sme siahli. Poznáme čísla a vieme, prečo nemáme takú rýchlosť, akú chceme. Musím však povedať, že s autom to bolo ťažšie, než som sám očakával. Musíme zistiť, prečo tomu tak je, pretože nadmorská výška by v tom nemala hrať rolu, skôr celková jazda a obrubníky,“ povedal Sainz.