logo F1online.sk

V Mercedese panuje dobrá nálada, rýchlosť auta teší Russella aj Hamiltona

George Russell
© Twitter/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala22. 10. 2022

Strieborné šípy si do Austinu priviezli posledný väčší balíček vylepšení. Momentálne síce netušíme, či si komponenty z neho ponechajú aj na zvyšok víkendu, no George Russell a Lewis Hamilton naznačujú, že by to tak mohlo byť. V piatok boli totiž s monopostom W13 spokojní.

Analyzovať dáta a časy z druhého tréningu nemá zmysel, no v úvodnej tréningovej hodinovke sa Mercedesy určite nestratili. Lewis Hamilton skončil tretí so stratou necelých piatich desatín na Carlosa Sainza a George Russell obsadil siedme miesto so sekundovým mankom.

“Myslím si, že budeme v pohode,” hodnotil tieto výkony George Russell. “Mali by sme sa dostať do Q3 a bojovať o pozície v najlepšej šestke. Chcel by som, aby sme tento víkend boli pred autami zo stredu poľa, no už som sa naučil, že v tomto športe nič nemôžete brať za samozrejmosť.”

Postup do Q3 neznie ako veľmi ambiciózny cieľ, poviete si. Mercedes však v tejto sezóne neútočí v sobotu, ale v nedeľu, a využíva skvelý manažment pneumatík. “V noci budeme pracovať čo najtvrdšie, ako len vieme, aby sme zabezpečili, že budeme mať rýchle auto. Pole position je vždy na dlhé lakte, ale preteky sú v nedeľu. Myslím si, že v nich budeme mať polovičnú šancu.”

Lewis Hamilton sa poďakoval svojmu tímu za to, že v takto neskorej fáze sezóny predstavil novú podlahu a upravil predné i zadné krídlo. Štyri veľké ceny pred koncom ročníka vylepšili monopost už len dva ďalšie tímy.

“Všetko šlo podľa plánu,” uviedol Lewis Hamilton po druhom tréningu. “Som nesmierne vďačný všetkým doma v továrni za ich tvrdú prácu a za to, že nám na tento víkend pripravili vylepšenia. Pre ľudí v továrni to bol ťažký rok. Som vďačný za to, že so sklonenými hlavami neustále šli naplno a vyrobili tieto nové komponenty.”

Sedemnásobný majster sveta testoval nové súčiastky v prvom tréningu, pričom sme na jeho monoposte mohli vidieť aj mrežu so senzormi prúdenia vzduchu. S ňou musí pilot jazdiť v konštantnej rýchlosti, no akonáhle sa jej zbavil, pocítil zlepšenie.

“Dobré je, že auto zostalo v jednom kuse,” pousmial sa Hamilton. “A určite som v aute pocítil zlepšenie. Tento tréning bol z hľadiska výkonu na zahodenie, ale v úvodnom tréningu som sa cítil dosť dobre. Dúfam, že v noci spravíme nejaké zmeny a v sobotu uvidíme, ako presne na tom sme. Nemám však pocit, že by sme na ostatných nejako dramaticky strácali.”

Rýchlosť auta rodáka zo Stevenage teší, no okruh v Austine mu veľmi nevyhovuje. Organizátori totiž preasfaltovali len niektoré úseky, a tak je Okruh Amerík stále veľmi hrboľatý. Keďže tohtoročné monoposty sú oveľa tuhšie ako ich predchodcovia, jazdiť v aute nie je veľký pôžitok.

“Bol som tu po Montreale a jazdil v minuloročnom aute, čo bolo veľmi dobré. Spomínam si, že keď som vyskočil z auta, tak som sa usmieval od ucha k uchu, pretože jazda bola veľmi hladká a mali sme množstvo prítlaku, dobrý výkon. Tento rok sme stratili trochu výkonu pre zavedenie biopalív,” pripomenul nasadenie paliva E10 Hamilton.

To však nie je najdôležitejšia zmena, ktorá vplýva na pôžitok z jazdy. “Auto je teraz príliš tuhé. Našťastie nemám toľko plômb, pretože tento rok by mi istotne všetky povypadávali. Je to tu veľmi hrboľaté. Modlím sa, aby sme o rok mali auto, ktoré nebude toľko skákať.”

Súvisiace články