logo F1online.skF1online.sk

Binotto žiadal desaťsekundový trest pre Péreza, podľa Hornera vlastne o nič nešlo

Mattia Binotto
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala2. 10. 2022

Opäť raz sme po pretekoch nevedeli, či sa oficiálnym víťazom stane muž, ktorý ako prvý preťal cieľovú čiaru. Sergio Pérez bol totiž vyšetrovaný za porušenie športových pravidiel. Mattia Binotto okamžite šípil, že by z toho mohli byť dva päťsekundové tresty, no Christian Horner mal presne opačný názor. Komisári napokon vydali verdikt niekde na polceste.

Sergio Pérez došiel do cieľa s náskokom 7,595 sekundy po tom, čo mu inžinier prikázal vzdialiť sa Charlesovi Leclercovi. Keď už mal sedem sekúnd k dobru, inžinier ho vyzval, aby to už len doviezol do cieľa. Keby si však uvedomil, že potenciálne mohol dostať až desaťsekundovú penalizáciu, istotne by ho hnal ďalej.

“Musíme si počkať na rozhodnutie komisárov, ktoré by malo prísť o 23:55. Som naň veľmi zvedavý, pretože za bezpečnostným vozidlom došlo k dvom priestupkom, takže by z toho mohol byť dvojitý trest,” povedal pred mikrofónom Sky Sports Mattia Binotto. “Môžeme im však len dôverovať, že rozhodnú správne.”

“My máme zato, že pravidlá boli porušené. Myslím, že naposledy sa to stalo Giovinazzimu v roku 2020, keď dostal päťsekundový trest,” lovil v pamäti šéf Ferrari, no nie celkom úspešne. Antonio Giovinazzi obdržal trest, no nedostal päťsekundový, ale desaťsekundový, nestalo sa to v roku 2020, ale v roku 2019, a nebolo to za odstup za bezpečnostným vozidlom, ale za jazdu príliš blízko popri žeriave a maršaloch.

“My nebudeme účastníkmi vypočúvaní, takže nám sa to posudzuje ťažko. Skrátka si počkáme na verdikt a dúfame, že sa zmenia konečné výsledky,” nádejal sa Mattia Binotto, ktorému už teraz môžeme prezradiť, že sa budú meniť len z hľadiska odstupov.

FIA napokon Pérezovi udelila za prvý priestupok len napomenutie. Následne ho varovala, že porušil pravidlá, no Mexičan sa pri druhom výjazde prehrešil zas. Tu už neváhala a rozhodla sa pre päťsekundovú penalizáciu. Trochu šalamúnske. Pre aký trest sa rozhodne nabudúce, môžeme len hádať. Stanovil sa práve precedens, podľa ktorého pilot nabudúce bude môcť porušiť toto pravidlo, pretože ho naň ešte nik neupozornil?

Sergio Pérez nemal o svoje víťazstvo obavy, keď opustil kanceláriu komisárov. Podľa Christiana Hornera aj oprávnene, keďže podľa neho sa nič vážne nestalo. Takto sa vraj porušujú pravidlá bežne.

“Ten safety car mohol byť veľkou prekážkou, ale koľkokrát sme už toto riešili pri bezpečnostnom vozidle a koľko máme precedensov?” kladie si rečnícku otázku Christian Horner, ktorý naráža na incidenty z minulosti, keď sa štartové pole za bezpečnostným vozidlom roztiahlo a zas stiahlo. Viackrát sa stalo, že medzi dvoma jazdcami bol v jednej chvíli väčší rozostup ako desať dĺžok vozidla.

Napríklad Sebastian Vettel bol vyšetrovaný počas VC Kanady presne za tento istý priestupok. Počas jazdy za iným autom si nechal odstup, no napokon sa trestu vyhol, pretože sa zas dotiahol.

Tak či onak, v strede poľa býva situácia o niečo náročnejšia, ak piloti postupne zrýchľujú a spomaľujú. Avšak Sergio Pérez bol vpredu a pred sebou mal len Bernda Mayländera.

“Z nášho pohľadu v tom nebol žiadny problém. Komisári si na rozhodnutí dali záležať, ale dospeli k správnemu verdiktu. Bola by to obrovská škoda, keby Checo prišiel o toto víťazstvo,” pokračoval Horner. “Toto je preňho obrovský výsledok a my sme naňho nesmierne hrdí. Z Checovej strany to bol majstrovský výkon, jedna z jeho najlepších jázd. Celý čas bojoval a aj keď si myslel, že toľko toho ide proti nemu, ustál to.”

Súvisiace články

Diskusia