logo F1online.sk

Wolff: Vývoj pre rok 2023 vstupuje do rozhodujúcej fázy

George Russell
© LAT Images/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík19. 9. 2022

Tím Mercedes sa v budúcom roku chce, a vlastne aj musí, vrátiť do boja o víťazstvá. Po toľkých úspešných rokoch prišla veľmi náročná sezóna 2022, v ktorej Lewis Hamilton ani George Russell nedokázali zvíťaziť. Monopost W13 sa inžinierom príliš nevydaril a už naplno pracujú na jeho nástupcovi. Ako hovorí aj šéf stajne Toto Wolff, nasledujúce dva mesiace budú pri práci na W14 rozhodujúce.

Povestná „trinástka“ nepriniesla Mercedesu šťastie a hrozí, že prvýkrát od roku 2011 tím nevyhrá ani jednu veľkú cenu. V Brackley sa v budúcom roku určite nechcú dostať do podobnej pozície a už tvrdo pracujú na novom monoposte, ktorý by mal s najväčšou pravdepodobnosťou niesť označenie W14.

„Chýbali nám nástroje, simulácie a celkové pochopenie toho, aký problém sme v priebehu vývoja tohtoročného auta vytvorili,“ povedal šéf Mercedesu Toto Wolff. „Nemohli sme s autom jazdiť tak, ako sme chceli. Aerodynamicky ani mechanicky nikdy nebolo v optimálnom okne. Trvalo nám niekoľko mesiacov, kým sme zmenili a zrušili niektoré kroky, ktoré sme pri vývoji auta urobili nesprávne.“

„Nemyslím si, že sme vďaka tomu objavili svätý grál, všetkému porozumeli a v budúcom roku to bude bomba. Práve teraz vstupujeme do rozhodujúcej fázy a v nasledujúcom mesiaci či dvoch musíme s určitou presnosťou pochopiť, čo potrebujeme urobiť smerom do budúceho roka,“ dodal Wolff.

Končí sa tiež ďalšia historicky bezprecedentná séria. Medzi rokmi 2014 a 2021 vyhral Mercedes osemkrát v rade Pohár konštruktérov. To sa partičke z Brackley v tomto roku určite nepodarí.

Veľa sa špekulovalo o koncepte „bez bočníc“ Mercedesu a či by ho inžinieri nemali v budúcom roku zavrhnúť, čo však tímu zrejme nepomôže. Po roku vývoja vlastných konceptov by sa Red Bull a Ferrari ocitli s ročným náskokom pred Mercedesom. Na druhej strane, o rok dôjde k zmene určitej technických pravidiel, čo by mohlo pomôcť.

„Myslím, že pokiaľ ide o budúcoročný monopost, tak nebolo nič zmietnuté zo stola,“ povedal pilot tímu George Russell. „Určite máme celkom jedinečný dizajn bočníc a nie je vylúčené, že s ním budeme pokračovať, ale taktiež nie je vylúčené, že dôjde k úplnej zmene filozofie.“

„V konečnom dôsledku však bočnice nie sú rozdielovým faktorom, či už sú široké alebo úzke. Je v tom viac,“ zdôraznil Russell. „Myslím, že presne rozumieme, prečo sme na okruhoch ako Zandvoort alebo Hungaroring boli konkurencieschopní a tiež, prečo v Monze a Spa nie. To však neznamená, že problémy dokážeme vyriešiť z noci na deň.“

Súvisiace články