logo F1online.sk

Neospevovaný hrdina VC Talianska? Čo tak Mick Schumacher?

Mick Schumacher
© LAT Images/Haas Media
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík14. 9. 2022

Mick Schumacher v súčasnosti bojuje o svoj holý formulový život a jeho budúcnosť je prudko neistá. Hoci sa to nezdá, v nedeľných pretekoch v Monze podal výborný výkon. Kvôli dvanástemu miestu však celkom iste „prekĺzne popod radar“ väčšiny fanúšikov. Je však dôležité pripomenúť niekoľko dôležitých skutočností.

Čo myslíte, kto vo voľných tréningoch na Veľkú cenu Talianska odjazdil viac kôl, Antonio Giovinazzi alebo Mick Schumacher? Nemecký mladík totiž vstupoval do kvalifikácie na Monze iba so sedemnástimi kolami „za opaskom“. Sedemnásť kôl je málo aj na jeden voľný tréning, nieto ešte na tri.

V prvom piatkovom tréningu nahradil Schumachera v kokpite Haasu Antonio Giovinazzi, v druhom sa jeho monopost zastavil kvôli poruche po asi polhodine a v treťom ho z hry vyradila spojka. Mick tak išiel do kvalifikácie v podstate naslepo.

V sobotu sa on a ani jeho Haas o žiadny zázrak nepostarali. Okruh v Monze nemal monopostu VF-22 sedieť a v kvalifikácii sa to aj potvrdilo, keď Schumacher skončil posledný, asi desatinu za predposledným Kevinom Magnussenom. Vinou trestov sa potom na štarte posunul na sedemnáste miesto s mikroskopickou nádejou na body, no verte či nie, nebol od nich v nedeľu vôbec ďaleko.

Schumacher bol totiž v pretekoch bezchybný. Jeho tímový kolega mal v prvom kole (opäť) kolíziu, skrátil si šikanu a nadobudnutú výhodu si podľa názoru komisárov ponechal. Mickov progres bol naproti tomu postupný. Pred svojou prvou zastávkou sa dostal do najlepšej desiatky a jeho tím zvolil výhodnú „medium-soft“ stratégiu, pričom na trati vydržal o desať kôl dlhšie než jeho tímový kolega. Záverečný stint na mäkkých pneumatikách mal trvať dvadsať kôl a Mick zahájil prudký postup.

Nasledoval tvrdý súboj s Nicholasom Latifim, ktorý Schumachera síce zdržal, ale inak mu nemohol reálne zabrániť posunúť sa dopredu. V priebehu trinástich kôl po výjazde z boxov stiahol svoju stratu na Estebana Ocona z vyše jedenástich na asi tri sekundy, no potom vyšiel na trať safety car. Je zrejmé, že predbehnúť niekoho z tria Ocon – Čou – de Vries by asi bolo nad sily Schumacherovho Haasu, ale Nemec mal v závere pretekov reálnu šancu zapojiť sa do boja o bodované umiestnenie. To skutočne nie je zlá vizitka keď uvážime celkový priebeh víkendu a biednych sedemnásť kôl vo voľných tréningoch.

Nemôžeme sa teda čudovať, že po záverečných zmätkoch pri výjazde bezpečnostného vozidla mali v Haase ťažké srdce na riaditeľstvo pretekov.

„O týchto pretekoch sa dá povedať len toľko, že nás zarezalo vedenie pretekov,“ povedal bez obalu boss stajne Günther Steiner. „Kevin mal na štarte incident, pri ktorom bol postrčený zozadu a poškodil si difúzor. Dostal trest, pretože nezostal na trati, ale so zadnými kolesami vo vzduchu sa dá ťažko udržať na trati – nemyslím si teda, že ten trest bol primeraný.“

„Nemyslím si tiež, že musíme hovoriť o tom závere pretekov, pretože čo sa stalo, stalo sa a nebolo to vyriešené tak, ako malo. Mick odviedol fantastickú prácu, najmä keď uvážime jeho nedostatočný čas v kokpite a naše očakávané tempo na tomto okruhu,“ dodal Steiner.

Sám Schumacher však videl veci o niečo pokojnejšie. „Možno z toho mohli byť body, ale ktovie, už sa to nikdy nedozvieme,“ pokrčil plecami nemecký pretekár. „Ak to rozhodnutie bolo v záujme všetkých, samozrejme, že to rešpektujeme.“

„Auto na tom bolo lepšie, než sa očakávalo. Mali sme lepšie tempo, ako sme si pôvodne mysleli. Vedeli sme, že v pretekoch to bude lepšie než v kvalifikácii, ale dokázali sme na stredne tvrdých pneumatikách vydržať dlhšie, čo nám nesmierne pomohlo zo strategického hľadiska. Potom sme prezuli na mäkké pneumatiky a mali oveľa lepšie tempo než ostatní. Bolo to skvelé,“ hovorí Schumacher.

„Bohužiaľ, z pretekov si nič neodnesieme,“ dodal Mick.

Súvisiace články