logo F1online.sk

VC 70. výročia F1: Max Verstappen zosadil z trónu Mercedesy!

Max Verstappen
© Twitter/Red Bull
Milan Kubala
Milan Kubala9. 8. 2020

Druhá tohtoročná veľká cena na okruhu v Silverstone sa stáva korisťou Maxa Verstappena na Red Bulle! Po strategickej bitke a vážnych pneumatikových problémoch strieborných šípov sa Lewis Hamilton s Valtterim Bottasom musia uspokojiť len so zvyšnými dvoma priečkami na stupňoch víťazov.

Po pomerne pokojnom štarte sa na čele udržala dvojica Mercedesov. Max Verstappen ako jediný pilot v prvej desiatke štartoval na tvrdej zmesi pneumatík, čo ho predurčilo k tomu, že štart bude mať o čosi náročnejší. Mal však skvelý odpich a už do prvej zákruty šiel pred Nica Hülkenberga.

Sebastian Vettel po štarte z jedenásteho miesta vyšiel príliš ďaleko na vnútorný obrubník, kvôli čomu sa pošmykol a prepadol až na chvost. Spomedzi štartujúcich mal menšie problémy aj Charles Leclerc, keď po prvej sekcii zákrut prišiel o dve priečky.

Nasledovala stíhacia jazda Maxa Verstappena. Mercedesy si síce v úplnom úvode vybudovali malý náskok, ale Holanďan sa začal približovať. Trápiaceho sa Hamiltona dostal pod poriadny tlak. Stratégovia strieborných šípov zareagovali a povolali svojich jazdcov do boxov, no Verstappen bol, prekvapivo, stále o približne sekundu na kolo rýchlejší — a to na oveľa starších hardoch, ktoré navyše použil v kvalifikácii.

Podarilo sa mu vybudovať taký veľký náskok, že po zastávke v boxoch o svoju prvú priečku prišiel len na pár sekúnd. V zákrute Luffield Bottasa opäť predbehol. Red Bullu sa tak podarilo pokryť všetko, čo Mercedes mohol skúsiť. Na druhú zastávku šiel Verstappen zarovno s Bottasom a odvtedy bolo jasné, že Fín Verstappena nepredbehne.

Mercedes ešte v Hamiltonovom prípade uvažoval o jednozastávkovej stratégii, ale riziko bolo kvôli pneumatikám vysoké. O desať kôl neskôr ako Bottas sa tak pri mechanikoch pristavil i Hamilton, čím spečatil Verstappenovo víťazstvo. V závere sa mu ale na lepších gumách podarilo predbehnúť aspoň Bottasa a získať bod za najrýchlejšie kolo.

Na štvrtej priečke skončil Charles Leclerc. Ferrari pred pretekmi avizovalo, že chce strategicky aj trochu zariskovať. Monačan tak dostal jednozastávkovú stratégiu a vyplatilo sa. V prvej desiatke sa k takému odvážnemu kroku podujal len ôsmy Esteban Ocon.

Alex Albon predviedol peknú jazdu potom, čo po štarte zastavil ako prvý. Prepadol sa hlboko dozadu, no viacerými skvelými predbiehacími manévrami sa postupne prepracoval až na konečné piate miesto.

Lance Stroll s Nicom Hülkenbergom prišli o piate a šieste miesto v samotnom závere. Hülkenberg musel kvôli problémom s pneumatikami zastaviť aj tretíkrát, čím uvoľnil piatu priečku Lancovi Strollovi. Kanďanovi ale dlho nevydržala, v závere si ho podal naštartovaný Albon.

Na ôsmom mieste skončil už spomínaný Ocon, ktorý za sebou nechal Landa Norrisa a Daniila Kvjata.

Mimo bodov skončil Sebastian Vettel. Po chybe v prvej zákrute sa postupne prepracoval do stredu poľa, ale po zastávkach v boxoch zostal zaseknutý za Sainzom a Kvjatom. Inžinierovi vyčítavo ohlásil, že presne o tom sa ráno pred pretekmi bavili, a že to stratégovia poriadne pobabrali.

Za Vettelovom skončil Sainz, ktorému uškodila pomalá zastávka v boxoch. Potom, čo ho mechanici konečne pustili, musel opäť zastaviť a počkať na okolo prechádzajúceho Estebana Ocona.

Výsledková listina: