Hamiltonovi by správny motorový režim nepomohol: Na rovinke by ma aj tak predbehol
Lewisovi Hamiltonovi reštart Veľkej ceny Holandska nevyšiel podľa predstáv. Už pred prvou zákrutou sa pred neho dostal Max Verstappen, ktorý si s ním poradil ľavou zadnou. Pomohol mu aj fakt, že sedemnásobný majster sveta si zabudol nastaviť správny motorový režim. O jeho osude však nerozhodol, tvrdí.
Krátko pred reštartom musel Pete Bonnington, pretekový inžinier Mercedesu, Lewisovi Hamiltonovi pripomenúť, aby si zmenil motorový režim zo “strat 2” na výkonnejší “strat 5”. Pilot Mercedesu vo štvrtok priznal, že túto zmenu nevykonal dostatočne skoro a niekoľko stoviek metrov prešiel s výkonnostným deficitom.
Avšak, aj keby túto chybu nespravil, tak by mikrosúboj po reštarte nevyhral, myslí si Lewis Hamilton. “V podstate to funguje tak, že v pomalých kolách máte zapnutý jeden režim, a keď sa chystáte na štart, tak sa prepnete na iný. Ja som sa trochu omeškal, ale nerozhodlo to. V tíme počítali vzdialenosti, dostal som sa naň na rovinke. Tak či onak, predbehol by ma.”
Hamilton by si zvýšil nádeje na udržanie prvej priečky, keby preteky nereštartoval hneď v predposlednej zákrute. Maxovi Verstappenovi tým totiž poskytol zákryt na niekoľko stoviek metrov, čoho sa bolo treba vyvarovať.
Mercedes pred reštartom odmietol pomôcť Lewisovi Hamiltonovi tým, že by pred Maxom Verstappenom nechal aj Georgea Russella. Namiesto toho mladík vymenil pneumatiky a radoval sa z druhého miesta. Keby na softy prezul aj Hamilton, bol presvedčený, že by skončil “aspoň druhý”.
Viac ho však mrzí niečo iné, a síce moment, keď sa jeho víťazné nádeje začali strácať. “Na tej jednozastávkovej stratégii sme mali dobrú rýchlosť. Žiaľ, pri VSC sme mali veľkú smolu. Tento rok sa to stalo už veľakrát.”
Mercedes tak stále čaká na prvé tohtoročné víťazstvo. Ak sa ho nepodarí získať Lewisovi Hamiltonovi, tak sezóna 2022 môže byť v jeho kariére prvou, v ktorej sa nepostaví na najvyšší stupienok pre víťazov. V Monze sa o natiahnutie obdivuhodnej série takmer určite nepostará, pretože ho čaká trest za výmenu motorových komponentov.
Posledný agregát sa totiž poškodil počas jeho kolízie s Fernandom Alonsom v Spa. “Na tom treťom motore, ktorý som dostal v Spa ako čisto nový, sa ešte stále pracuje, takže ho ešte nemôžem nasadiť. Musím si vziať štvrtý. Za to si však môžem sám. Dúfam, že ho neskôr ešte budem môcť použiť.”
Veľká cena Talianska je vhodným podujatím na výmenu pohonnej jednotky, no je otázne, aký tu bude Mercedes rýchly. V Zandvoorte síce bojoval o víťazstvo, ale v Spa-Francorchamps stratil na víťaza kvalifikácie takmer dve sekundy.
“Ako tím robíme veľké pokroky, víkend čo víkend zmenšujeme našu stratu. Samozrejme, dopredu netušíme, ako sa naše auto bude správať tu. Očakávam, že to nebude také dobré ako na posledných pretekoch. Uvidíme,” doplnil Hamilton.