logo F1online.sk

Zastávka zmarila Schumacherove bodové nádeje, po pretekoch volil diplomatický tón

Mick Schumacher
© LAT Images/Haas
Milan Kubala
Milan Kubala5. 9. 2022

Mick Schumacher v tejto sezóne spravil viac ako dosť chýb, no v Zandvoorte v tom bol nevinne. Mladík v službách Haasu nedokázal premeniť dobrú štartovú pozíciu na body najmä pre zbabranú zastávku v boxoch. Otázky však vyvoláva aj načasovanie tohto pitstopu.

Synovi sedemnásobného majstra sveta Michaela Schumachera vyšla kvalifikácia na jednotku. Do pretekov odštartoval z ôsmeho miesta a hoci hneď v prvom kole stratil dve pozície v prospech Strolla a Ocona na mäkkej zmesi, stále mal v rukách posledný bod.

Oň ho pripravila pomalá zastávka v boxoch. Problémy s predným zdvihákom ho stáli približne osem sekúnd čistého času. Namiesto toho, aby sa prepadol na voľnú trať šesť sekúnd za dvanásteho Kevina Magnussena, sa ocitol až osemnásty za dlhým vláčikom áut.

Haas bude musieť pouvažovať aj nad tým, či bolo vôbec správne zastavovať už v trinástom kole. Na jednej strane sa zdá, že sa pokúšal o undercut na Estebana Ocona, no na druhej strane úplne zbytočne obul mediumky, ktorých jedinou výhodou v prvom stinte bola výdrž. Keď už Haas obetoval dobrý štart, aby nasadil stredne tvrdé pneumatiky — a stratil pri tom dve priečky —, prečo ich zahodil po trinástich kolách a nenatiahol úvodný stint podobne ako Mercedesy?

Americký tím sa ešte pokúsil zachrániť preteky v 33. kole prezutím na tvrdú sadu, na ktorej chcel dôjsť až do cieľa. Tento plán mu prekazila fáza VSC a následne aj riadny výjazd bezpečnostného vozidla. Nakoniec to stačilo len na trinástu priečku.

Mick Schumacher sa po pretekoch vyjadroval veľmi opatrne. Keď dostal otázku, či ho zbabraný pitstop stál dôležité body v hodnotení šampionátu, volil diplomatický tón. “Možno. Takéto veci nemáme pod kontrolou. Vo Formule 1 sa stávajú, všetko je na limite. Niekedy niečo zlyhá, jazdec alebo materiál.”

“Zastávka nebola zrovna najlepšia, v boxe som stál asi desať sekúnd. Myslím, že sme mali problém s predným zdvihákom, čo nás vyradilo z boja o body. Tak či onak, stane sa. Teraz sa už pozeráme dopredu a dúfame, že na nasledujúcich veľkých cenách bodujeme,” uviedol mladý Nemec.

V neskoršej fáze pretekov sa Mick Schumacher ocitol aj uprostred krásneho súboja koleso na koleso so Sebastianom Vettelom. Tentoraz bol čistý. “Bola to veľká zábava, tri alebo štyri zákruty sme šli jeden vedľa druhého. Opäť som sa od neho veľa naučil, neustále mi ukazuje nejaké triky, ktoré má v rukáve. Dúfam, že ich jedného dňa využijem. Teraz sa musím pokúsiť skončiť v prvej desiatke na ďalších veľkých cenách.”

Kevinovi Magnussenovi pokazil nedeľu náraz do bariéry v druhom kole. Väčšinu pretekov tak strávil na úplnom chvoste štartového poľa, nakoniec z toho bola pätnásta pozícia.

Aj tak mal Kevin Magnussen šťastie, že po druhom kole mohol vôbec pokračovať. Po pretekoch priznal, že mal obavy z vypadnutia. “Samozrejme, nie je dobré, keď v pretekoch trafíte bariéru. Bola to moja chyba, príliš som sa tam hnal a ušla mi zadná časť. Trafil som bariéru, vrátil sa na trať a mohol som pokračovať. Robil som maximum, aby som sa vrátil do pretekov, ale veľmi dlho mi trvalo, kým som opäť chytil rytmus. Pár pozícií som získal a skončil som — ani neviem — asi pätnásty.”

“Premárnili sme tento víkend, ale dúfam, že nabudúce sa nám bude dariť viac,” dodáva Dán, ktorý ešte priznal, že auto bolo po zvyšok pretekov viac-menej v poriadku. “Necítil som žiadne vibrácie, nič.”

Súvisiace články