Sainz sa chce porozprávať s komisármi i tímom: Mal som zabiť mechanika McLarenu? | Magazín F1 - F1online.sk

Sainz sa chce porozprávať s komisármi i tímom: Mal som zabiť mechanika McLarenu?

fotka k článku undefined
zdroj: Twitter/Scuderia Ferrari

Carlos Sainz zažil nedeľu hodnú zabudnutia. Dnes sa mu pokazilo hádam všetko, čo sa pokaziť mohlo. Objektívne síce nemal také dobré tempo, ako jeho tímový kolega Charles Leclerc, ale dve preňho najdôležitejšie udalosti pretekov boli kompletne mimo jeho kontrolu. Rodák z Madridu napokon skončil ôsmy a bol nesmierne frustrovaný.

Najprv to bol absolútne zbabraný pit stop, keď Carlosa zdržal v boxoch vlastný tím na takmer trinásť sekúnd. Potom tu bol predbiehací manéver na Estebana Ocona, ktorý bol veľmi tesný kvôli žltým vlajkám. Nakoniec pri záverečnej zastávke došlo k nebezpečnému vypusteniu z boxov.

Za tento posledný incident bol Carlos potrestaný päťsekundovou penalizáciou, čo bolo podľa mnohých prísne rozhodnutie. Sainz si zábery pozrel na veľkoplošnej obrazovke ešte v priebehu pretekov a tímu hlásil, že všetko urobil správne, ale nepomohlo mu to. Nasledoval trest, ktorý Carlosa a Ferrari pripravil o šesť bodov.

„Celé preteky bol jeden veľký zmätok, najprv náš pokazený pit stop, potom predbiehanie pod žltými vlajkami, kedy som sa zachránil doslova o chlp a nakoniec nebezpečné vypustenie z boxov, ktoré nebolo nebezpečné,“ nástojí na svojom Sainz.

„Skrátka som vyšiel z boxu do uličky, ale musel som trochu pribrzdiť, aby som nezabil mechanika McLarenu. Keď vám za predchádzanie incidentu naparia trest, tak je to veľmi frustrujúce a určite sa hneď teraz pôjdem porozprávať s FIA, pretože tomu nerozumiem,“ dodal Carlos.

Ten prišiel kvôli rozhodnutiu komisárov o piate miesto, hromadu bodov a skončil až ôsmy. Na druhej strane, reálnym problémom Ferrari je rýchlosť monopostu, pretože F1-75 bol po RB18 a W13 v Holandsku objektívne až tretí najrýchlejší. To je bezpochyby sklamanie.

„V pretekovom tempe strácame. Nie som vôbec spokojný s tým, aký som mal v priebehu pretekov pocit z auta. Bolo extrémne náročné ho riadiť, veľmi som bojoval so zadnou časťou a pneumatiky sa prehrievali,“ povedal Sainz.

„Potrebujeme zistiť, prečo naše auto nie je v pretekoch také silné ako v kvalifikácii,“ dodal Carlos.