logo F1online.skF1online.sk

Jazdci kritizujú fanúšikov za dymovnice: Nebezpečná hlúposť

Dymovnica na trati na VC Holandska
© FOM
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík3. 9. 2022

Dalo sa očakávať, že sa to v Zandvoorte stane. Holanďania si na svoje domáce podujatie nezbalili len slipy a dobrú náladu, ale aj desiatky dymovníc. Tabule na okruhu všetkých upozorňovali, že takéto „pomôcky“ sú zakázané a hrozia za to tresty. Niektorí jednotlivci si však povedali, že svoju „zábavku“ posunú na ďalšiu úroveň a v priebehu sobotnej kvalifikácie pristáli dve oranžové dymovnice dokonca na trati.

Prvá na začiatku Q2 pristála priamo uprostred trate, druhá na konci Q3 skončila tesne za múrom na výjazde z boxov. Pri prvej reagovalo riaditeľstvo pretekov červenými vlajkami, pri druhej si vystačilo s krátkou žltou fázou.

Stojí za zmienku, že keby riaditeľ pretekov reagoval v Q3 rovnako ako v Q2, domáci miláčik Max Verstappen by sa mohol s pole position rozlúčiť vďaka nedisciplinovanosti vlastných fanúšikov.

Organizátori sa tiež pochválili tým, že nedisciplinovaný divák, ktorý spôsobil v Q2 červené vlajky, bol identifikovaný a skončil v rukách ochranky. Veľká cena Holandska sa preňho skončila predčasne a za takéto excesy hrozí aj trvalý zákaz vstupu na podujatie F1.

Niet preto divu, že piloti nemajú pre takéto „hobby“ veľké pochopenie a kritický bol hlavne domáci matador Max Verstappen. „Je to veľmi hlúpe, najmä používať tieto dymovnice takto skoro. Je to pekné, ale všetko má svoje hranice a hodiť niečo také na trať je skrátka hlúpe.“

„Myslím, že jedna osoba bola presne kvôli tomu aj vyvedená preč. Skrátka to nerobte, nie je to dobré pre nikoho. Kvôli tomu vás vyhodia a neuvidíte preteky. Nám zas prerušia jazdy na trati, pretože takéto veci predstavujú bezpečnostné riziko. Nemali by ste to robiť,“ dodal Max.

Pridal sa k nemu aj druhý muž kvalifikácie Charles Leclerc. „Je to nebezpečné, takže takéto veci nerobte. Je dobré vidieť, že prišlo k reakcii zo strany strážnej služby.“

„Takéto veci by sa nemali stávať. Neviem, či v budúcnosti môžeme urobiť niečo, aby sme tomu predišli, neviem ani, kedy presne tá dymovnica pristála na trati, ale je samozrejmé, že keď v tom čase prechádza daným miestom auto, môže to byť nebezpečné,“ povedal Leclerc.

Do debaty sa zapojil aj Carlos Sainz, ktorý tiež poukázal na to, že fanúšikovia by si mali uvedomiť, kedy je používanie niečoho takého bezpečné. „Je dôležité, aby fanúšikovia vedeli, kedy je niečo také možné použiť. Myslím si, že keď sa kvalifikácia skončila a Max sa vracal späť do boxov, tak to bolo dobré. Nepoužívajte ich však uprostred pretekov alebo v prvom kole, keď piloti zvádzajú súboje pri rýchlosti 300 kilometrov za hodinu,“ hovorí Sainz.

„Dúfam, že organizátori dokážu odviesť dobrú prácu a upozornia ich, kedy je niečo také možné použiť a kedy nie, a samozrejme, čo je ešte dôležitejšie, kedy ich nevhadzovať na trať,“ dodal Carlos.

Súvisiace články

Diskusia