Hamilton a jeho auto okúsili preťaženie 45 G: Všetko podrobne preskúmame, sľúbil Vowles
Pri kolízii Lewisa Hamiltona a Fernanda Alonsa sa v garáži Mercedesu rozblikali všemožné varovné signály. Monopost sedemnásobného šampióna sa po kontakte v zákrute Les Combes vzniesol do vzduchu a potom tvrdo pristál na zemi. Prakticky okamžite z neho začala unikať chladiaca kvapalina a Hamilton musel zastaviť. Mercedes zatiaľ nevedel povedať, či jeho motor zostal po tvrdom náraze nepoškodený.
Preťaženie bolo dokonca také silné, že aktivoval upozornenie o možnom zranení pilota. Lewis sa preto po nehode musel podľa protokolu zastaviť v zdravotníckom stredisku na kontrolu. Sprvu to odmietol, za čo bol komisármi formálne varovaný.
„Bol to veľký, veľký náraz,“ povedal hlavný stratég Mercedesu James Vowles v tradičnom debrífingu tímu na sociálnych sieťach. „Prístroje namerali až 45 G, čo je pre vertikálne zaťaženie veľmi vysoká hodnota.“
„Lewis bude v poriadku, v Zandvoorte sa vráti do auta a bude pokračovať v boji. Myslím si, že bol predovšetkým frustrovaný z toho, že mal veľmi rýchle auto a bolo možné dostať sa na pódium,“ dodal Vowles.
Ten však už nehovoril o rozsahu poškodenia monopostu. Potvrdil to, čo sme beztak videli v opakovaných záberoch, ale nevedel povedať, či je Hamiltonova pohonná jednotka v poriadku alebo bude musieť byť vymenená.
„Na internete koluje dosť fotografií, ktoré ukazujú, ako vysoko auto bolo a ako dopadlo na zem. Ten náraz bol silný,“ hovorí Vowles.
„Takmer okamžite sme si všimli, že došlo k strate chladiacej kvapaliny. Môžete to vidieť sami z pohľadu na Alonsove palubné zábery, že chladiaca kvapalina ho pokropila a nasledoval pokles teplôt v útrobách monopostu. To bol hlavný dôvod, prečo zastavil na trati.“
„V najbližších dňoch preskúmame všetky komponenty. Je jasné, že došlo k preťaženiu komponentov zavesenia a prevodovky. Musíme sa uistiť, že ešte pred Zandvoortom pochopíme úplný rozsah toho, čo je potrebné vykonať,“ dodal Vowles.