Russell má zmiešané pocity, Sainza chcel pripraviť o pódium
George Russell bude večer uvažovať nad tým, čo by bolo keby. V Belgicku mal totiž prekvapivo dobre rozbehnuté preteky, v ktorých dokonca pomýšľal na to, že si poradí s Carlosom Sainzom a získa pódium. Napokon mu to nevyšlo, čo pripisuje dvom zlomovým kolám.
Mladík v službách Mercedesu sa už po prvom kole a súboji Fernanda Alonsa s Lewisom Hamiltonom usadil na treťom mieste. S ním sa musel rozlúčiť po tom, čo sa zozadu prihnal Max Verstappen, no tým jeho nádeje na pódium nevyhasli. Pri živote ich držali problémy Carlosa Sainza, ktorým mal plné ruky práce, aby si úplne nezničil svoje pneumatiky.
George Russell v mixzóne netajil sklamanie. Čakal, že po druhom pitstope si s Ferrari poradí a trofej bude jeho. “Ak mám byť úprimný, myslel som si, že ho získam,” okomentoval svoje ambície na zisk pódia. “Mám trochu zmiešané pocity. Keby ste mi včera povedali, že na pódium stratím len dve sekundy čisto len našou zásluhou a vďaka našej rýchlosti, asi by som povedal, že to je pekný návrat.”
“Avšak, keď som sa k Sainzovi približoval o sekundu na kolo, hovoril som si, že máme veľmi dobrú šancu,” pokračoval rodák z King’s Lynn. “Potom však prišli dve kolá, v ktorých som to trochu domrvil a teploty pneumatík vypadli z optimálneho okna.”
Russellovi sa od 31. až do 36. kola darilo sťahovať Carlosa Sainza o takmer sekundu na kolo. Potom však nasledovali spomínané zlomové kolá, po ktorých už so Sainzom hral viac-menej vyrovnanú partiu.
“Žiaľ, zdá sa, že v týchto časoch sa v efjednotke nebavíme o ničom inom len o pneumatikách. Keď sú na tom optime, auto sa úplne zmení. Keď vypadli z ideálneho okna, tak som vedel, že to je koniec. Tak či onak, získať štvrté miesto a skončiť dve sekundy od pódia nie je také zlé,” uznáva Russell.
Obrovským pozitívom je, že Mercedes sa v nedeľu dokázal držať Scuderie. V Brackley si dokonca myslia, že na tom boli lepšie ako červený tím. “Musím sa na to pozrieť, ale dnes sme určite mali lepšie pretekové tempo ako Ferrari. Carlos štartoval na pole position a viedol celý prvý stint, no my sme sa naňho v oboch prípadoch dotiahli. Prinajhoršom sme na tom boli rovnako ako Ferrari. Vieme však, že to zvykne kolísať. Len jedna vec je teraz istá: Max sa na trati len vozí.”
Inžinieri strieborných šípov by si teraz mali posvietiť na kvalifikačnú rýchlosť svojich monopostov. Na okruhu v Belgicku sa dalo predbiehať, a tak sobota nebola taká dôležitá. Avšak, čoskoro vycestujeme do Zandvoortu či Singapuru, kde na dobrý výsledok nemusí stačiť ani ukážkové pretekové tempo.
Podľa Russella sa však zo slabších sobôt nestrieľa. “S výnimkou Silverstonu platí, že po každej nanič kvalifikácii sme tie pozície dokázali získať späť v priebehu prvých dvoch-troch kôl. Aj keď v kvalifikácii obsadíme nejaké šieste, siedme alebo ôsme miesto, čo nie je ideálne, pravdepodobne nám to až tak neškodí z hľadiska celých pretekov. Ale je pravda, že by sme chceli, aby mal tím v sobotu večer o čosi lepšiu náladu. Včera večer sme mali úplne iné pocity ako po sobote v Budapešti.”