logo F1online.skF1online.sk

Sainz: Prvé dve kolá boli fajn, potom prišla degradácia

Carlos Sainz
© Twitter/Scuderia Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala28. 8. 2022

Carlos Sainz sa v nedeľu musel zmieriť s tým, že z potenciálneho víťazstva nebude nič. Po štarte z pole position nedokázal udržať líderskú pozíciu pred Red Bullom, ktorý podľa jeho slov prišiel akoby “z úplne inej ligy”. Víťazný pohár mu prenechal prakticky bez boja, Ferrari malo totiž veľké problémy samo so sebou.

Max Verstappen suverénne vyhral sobotňajšiu kvalifikáciu, ale pre penalizáciu štartoval z pole position Carlos Sainz. Španiel v úvodnom stinte pôsobil dojmom, že ak bude mať šťastie, Sergia Péreza by naveľa-naveľa mohol udržať za sebou, ale rozhodne nie Maxa Verstappena, ktorý sa pustil do takej stíhacej jazdy, že sa nám až otvárali ústa.

Napokon obsadil až tretie miesto. “Red Bull, Max a Checo dnes jazdili akoby vo svojej lige. Žiaľ, my sme s nimi nedokázali zviesť tuhší boj, potrebovali sme prežiť. Ale zistíme, prečo sme na tomto okruhu neboli takí konkurencieschopní.”

Nedeľa bola skutočne o prežití. Carlos Sainz si v druhej polovici pretekov dokonca musel dávať pozor na Georgea Russella, ktorý naňho v kvalifikácii stratil viac ako jednu sekundu. Mercedes totiž dokázal lepšie manažovať pneumatiky, zatiaľ čo Ferrari tie svoje doslova žralo.

“Mal som dobrý štart a po výjazde safety caru aj dobrý reštart,” pripomína Sainz, ktorý v poslednej zákrute chtiac-nechtiac prinútil Sergia Péreza dupnúť na brzdu. Pomohlo mu to odpútať sa od neho a prežiť aj dlhú rovinku Kemmel.

Už menej ho tešilo to, čo sa udialo vzápätí. “Skrátka sme nemali rýchlosť. Pneumatiky sa nám strašne prehrievali, veľa sme sa šmýkali. Z nejakého dôvodu tu náš balík nefungoval, ale nakoniec sme získali pódium. Berieme ho.”

“Moje prvé dve kolá boli vždy super, ale okamžite po nich prišla obrovská degradácia. Potom som si uvedomil, že mi pneumatiky odchádzajú rýchlejšie, než by mali,” vysvetlil 27-ročný Madridčan, v čom spočívali najväčšie problémy Ferrari.

Red Bull sa z letnej prestávky vrátil v ohromnej forme. Pre dobro šampionátu a atraktivitu záveru sezóny by však bolo ideálne, keby šlo o anomáliu a nie nové pravidlo. “Zandvoort by nám mal viac vyhovovať. V Monze by mal mať výhodu Red Bull. V Zandvoorte sa pokúsime zvíťaziť.”

Súvisiace články

Diskusia