logo F1online.sk

Audi sa dohodlo so Sauberom, oficiálne potvrdenie môže prísť už cez víkend

Kuan-jü Čou
© DPPI/Sauber Media Hub
Milan Kubala
Milan Kubala24. 8. 2022

Na tohtoročnú Veľkú cenu Belgicka budeme možno spomínať ako na víkend, keď Audi oficiálne ohlásilo svoj príchod do Formuly 1. Zahraničné zdroje sa totiž zhodujú na tom, že dohoda nemeckej automobilky so Sauberom je spečatená a čaká sa už len na jej oficiálne odhalenie svetu. To by mohlo prísť v priebehu najbližších hodín či dní.

Po siahodlhých rokovaniach s rôznymi tímami na štartovom poli Audi konečne s niekým našlo spoločnú reč. Podľa viacerých zdrojov vrátane Autosportu sa dohodlo so Sauberom, ktorý momentálne vo Formule 1 pôsobí pod menom Alfa Romeo, na odkúpení väčšinového 75-percentného podielu.

Audi pôvodne rokovalo aj s McLarenom o spojení síl, prípadne odkúpení tímu. Tieto rozhovory pomáhal uskutočniť aj bývalý pretekár a šéf série DTM Gerhard Berger. “Inicioval som kontakt medzi nimi a McLarenom. McLaren by bol dobrým kandidátom na partnerstvo s Audi vo Formule 1.”

Tieto rokovania napokon stroskotali, hoci Audi údajne ponúklo McLarenu za celý tím 650 miliónov dolárov. To britská stajňa nemohla prijať, najmä nie v čase, keď hodnota každého celku vo Formule 1 prudko stúpa.

Audi následne uprednostnilo Sauber pred potenciálnym odkúpením Aston Martinu či Williamsu. S majiteľmi tímu z Hinwilu sa mu podarilo dospieť k dohode po tom, čo oni odmietli ponuku Michaela Andrettiho predať tím. Majiteľ Finn Rausing vraj žiadal, aby vývoj naďalej prebiehal v továrni Sauberu v Hinwile a aby boli zachované všetky pracovné miesta. Okrem toho mal Andretti investovať do tímu ďalších 250 miliónov. Na tieto podmienky nechcel pristúpiť.

S Audi sa už niečo také podarilo dohodnúť, píšu insideri. Audi odkúpi menšiu časť stajne, teda 75 percent namiesto 100 percent, za viac peňazí, než koľko ponúkal Andretti, navyše je ochotný pristúpiť aj na ďalšie požiadavky Sauberu.

Audi prisľúbilo, že Sauber sa bude profilovať ako továrenský tím, a teda nadviaže podobnú spoluprácu, akej sa tešil v rokoch 2006 až 2009 za čias BMW Sauberu. Šasi by od novej éry F1 malo byť vyvíjané v Hinwile, ktorý stále disponuje jedným z najlepších veterných tunelov na svete, zatiaľ čo o pohonné jednotky sa bude starať Audi vo svojej nemeckej továrni v Neuburgu.

Šéfom projektu Audi vo Formule 1 by sa mohol stať bývalý zamestnanec BMW a bývalý bezpečnostný riaditeľ FIA Adam Baker. Audi ho zamestnalo na konci minulého roka na “špeciálne úlohy”.

A hoci Gerhard Berger priznal, že inicioval rokovania medzi Audi a McLarenom, pri dohode so Sauberom vraj nezohral žiadnu rolu. “S Audi nemám poradenskú zmluvu na Formulu 1. So Sauberom nie som v úzkom kontakte, nefiguroval som pri rokovaniach medzi Sauberom a Audi.”

Tie sa napokon podarilo dotiahnuť do zdarného konca. Oficiálneho potvrdenia by sme sa vraj mohli dočkať už v priebehu tohto víkendu.