AMuS: Honda sa chce vrátiť, Mateschitz si však vybral Porsche | Magazín F1 - F1online.sk

AMuS: Honda sa chce vrátiť, Mateschitz si však vybral Porsche

fotka k článku undefined
zdroj: Getty Images/Red Bull Content Pool

Veľmi pikantný príbeh. Honda sa v roku 2020 rozhodla z Formuly 1 stiahnuť, v roku 2021 sa jej s Red Bullom podarilo vybojovať jazdecký titul a v roku 2022 vyvinula kroky smerom k návratu do najvyššej motoristickej triedy. Aspoň také sú informácie nemeckého magazínu Auto Motor und Sport. V Japonsku si totiž uvedomili, že ciele Formuly 1 sú takmer úplne rovnaké, o aké sa usilujú aj v Sakure.

Nemecký Auto Motor und Sport pravidelne prináša svetu vynikajúce informácie, ktoré kolujú v zákulisí tohto športu. Tieto síce majú nálepku „mediálne špekulácie“, ale zdroje nemeckého magazínu neslobodno podceňovať. Nemci naposledy vyniesli na svetlo sveta analýzu nových technických pravidiel pre motory, ktorú doplnili pikantnými príbehmi zo zákulisia.

Aj schválenie nových technických pravidiel pre motory sprevádzal veľký zákulisný boj, v ktorom sa snažili vystrčiť lakte hlavne Ferrari a Mercedes. Títo sa v tomto ojedinelom prípade rozhodli spojiť svoje sily a čo najviac zmenšiť výhody pre prichádzajúcich dodávateľov Audi a Porsche, kým tí sa usilovali o pravý opak. Ako to už býva, výsledkom bol kompromis, s ktorým dokážu žiť obe strany.

Teraz sú na ťahu nemecké automobilky, ktoré majú milú povinnosť potvrdiť svoj vstup. Pravidelne sa totiž zúčastňovali rokovaní a na podobu nových pravidiel mali nemalý vplyv. Nebolo by teda slušné, keby teraz „zaradili spiatočku“.

„Teraz, keď sú nové motorové pravidlá jasné a čierne na bielom, sú na rade Audi a Porsche. Podľa posledných informácií musia oficiálne potvrdiť svoj vstup do Formuly 1 najneskôr do 15. októbra (pôvodne sa hovorilo o 31. auguste, pozn. red.). Porsche to už sčasti aj urobilo,“ píše nemecký Auto Motor und Sport.

„Marocký protimonopolný úrad vypustil na svetlo sveta informáciu, podľa ktorej má švábska automobilka v úmysle prevziať 50-percentný podiel v Red Bulle. Porsche si tiež požiadalo o registráciu ochrannej známky F1nally,“ dodal AMuS.

„Je to pikantný príbeh, pretože presne v tom čase urobila Honda svojmu partnerovi prinajmenšom rovnako atraktívnu ponuku, akú predložilo Porsche. Tu však platí vôľa patriarchu spoločnosti Dietricha Mateschitza, ktorý chce na palubu vziať Porsche. Honda však beztak chce v roku 2026 opäť vstúpiť do Formuly 1 s vlastnou pohonnou jednotkou. Ak by bol Red Bull mimo ich dosahu, Japonci by sa museli uspokojiť s AlphaTauri,“ dodal AMuS, ktorý však k tomuto príbehu nedodal nič viac.

Mohol by snáď „sesterský“ tím Red Bullu používať iné pohonné jednotky než hlavný tím? Alebo snáď Honda vstúpi do talianskeho tímu vlastnícky? To zatiaľ nevieme. V každom prípade sa Japoncom otvára možnosť postaviť na rošt svoj vlastný tím. Nezabúdajme, že podobný úmysel má Michael Andretti, ktorého tím v americkej sérii IndyCar používa motory od Hondy.

A čo viac, Andrettimu by sa mohla otvoriť ešte jedna cesta. Koncom júna totiž ten istý zdroj informoval, že to nie sú len Audi a Porsche, ale záujem má ešte niekto a nemecký magazín nehovoril o Honde. Teraz do prípadu vniesol o trošku viac svetla.

„Na jeseň by svoj príchod do Formuly 1 mohla podpísať ešte jedna automobilka. Zainteresované strany majú sídlo v USA a Kórei. Nemusí to byť nevyhnutne pre rok 2026. Tí, ktorí sa chcú pripojiť v roku 2027, musia o svojich plánoch informovať FIA do 30. júna 2023,“ dodal AMuS tajomne.

A na záver ešte povieme, čo píše Auto Motor und Sport v súvislosti s Audi. „Audi oznámi svoj vstup ako dodávateľ pohonných jednotiek len v prípade kladného stanoviska ich predstavenstva. Odborníci predpokladajú, že ingolstadtská automobilka vyjde s pravdou von do Veľkej ceny Belgicka. O tom, s ktorým tímom plánuje spolupracovať, bude informovať až príde čas. Špekulácie naznačujú, že Audi prevezme tri 25-percentné podiely v Sauberi v troch etapách od roku 2023. Zvyšných 25 percent zostane v rukách súčasného majiteľa Finna Rausinga,“ píše AMuS.